“schitterende verzameling”

Geclassificeerd als nr. 3 van 37 dingen om te doen in Leeuwarden
Type: Kunstmusea, Musea
Attractiegegevens
17 mei 2018 beoordeeld

heel mooie en zeer uitgebreide verzameling op een prachtlocatie. waren zeer aangenaam verrast ook door de variatie en informatie

10 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Dit museum bezoek ik jaarlijks tenminste een maal. Schitterende collectie Chinees en Japans porselein, Delfts en Fries aardewerk en ook interessante tentoonstellingen van hedendaagse keramisten.
Ze hebben momenteel een combiticket met het Fries museum, tenslotte is de Princessehof het geboorte huis van M.C. Escher.

8 mei 2018 beoordeeld

Vroeger regelmatig bezoeker geweest, maar afgelopen jaren niet meer. Voor mij de eerste keer na modernisatie weer bezocht en was zeker niet teleurgesteld. Het is een mooi en eigentijds museum geworden met genoeg ruimte voor moderne keramische kunst.

6 mei 2018 beoordeeld

Ik was blij verrast door dit museum. Mooi pand en de vaste collectie is mooi opgebouwd. Boven in dan nog tijdelijke tentoonstellingen van hedendaagse kunstenaars. Zeer zeker de moeite waard en het ligt ook nog eens mooi in het oude centrum.
De menu kaart van de koffieshop vond ik wat beperkt, maar er zijn restaurantjes genoeg in de directe omgeving.

Bekijk meer beoordelingen
5 mei 2018 beoordeeld

Wat een prachtige collectie is er te zien in het Keramiek Museum!! Zo divers en mooi opgesteld. Ik kwam tijd te kort om alle schitterende voorwerpen en tegels tebekijken. Hier ga ik beslist nog vaker heen! Echt een genot om zoveel verschillende creaties, gebruiksvoorwerpen en decoraties te zien. Veel foto`s gemaakt! En heel bijzonder dat dit het geboortehuis van Escher is!

Reizigers die Het Princessehof National Museum of Ceramics bekeken, bekeken ook

Leeuwarden, Friesland
Leeuwarden, Friesland

In Het Princessehof National Museum of Ceramics geweest? Deel je ervaringen!