“Interessante tentoonstelling van werk van Escher”
Beoordeling van Fries Museum

Fries Museum
Geclassificeerd als nr. 2 van 47 dingen om te doen in Leeuwarden
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: 1-2 uur
Beschrijving eigenaar: Het Fries Museum gaat over de Friezen en over Friesland, een eigenzinnig stukje 'buitenland in Nederland'. Over de elf steden en het platteland, de haat-liefde verhouding met het water, de zoektocht naar het typisch Friese en de plek van Friesland in de wereld. Het zwaard van vrijheidsstrijder Grutte Pier, oude kostuums, bodemschatten uit de Friese terpen, de nalatenschap van exotische danseres en mogelijke dubbelspion Mata Hari, schilderijen van Gerrit Benner, hedendaagse beeldende kunst en de film de Overval: samen vertellen ze het verhaal van Friesland.
30 mei 2018 beoordeeld

Het Fries Museum is echt de moeite waard. Door het doorlopen van de tentoonstelling over Escher zie je hoe hij tot het uiteindelijke werk, waar hij wereldberoemd mee is geworden, is gekomen. Veel andere mensen waren hier ook benieuwd naar! De rest van het museum is, ook door de rust die daar heerst, een verademing en leuke afsluiting. A.H.K.

29 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

In het Fries museum wordt veel aandacht besteed ook aan het (andere) werk van Escher, vooral prachtige Italiaanse impressies in houtsnede en Litho. Neem beslist de audiotoer waarin Pierre Bokma uit brieven en het dagboek van Escher citeert. Ik heb een veel completer beeld van Escher gekregen. Fries Museum, mooi, altijd gemoedelijk en prettig, mooie winkel, lekkere koffie/ lunchtent. Ik kom er graag voor naar Leeuwarden.

29 mei 2018 beoordeeld

In dit museum is tijdelijk een mooie tentoonstelling over het leven en werk van Escher. Het is wel raadzaam om van tevoren tickets te boeken anders kun je wel eens voor verrassingen komen te staan bij de entree (ook als je een museumjaarkaart hebt toch reserveren). Behalve de mooie tentoonstelling biedt het museum ook nog veel andere mooie informatie over Friesland. Ook die tentoonstellingen zijn zeker de moeite waard.

28 mei 2018 beoordeeld

Kwam voor de Escher op reis tentoontenstelling. Moet je gezien hebben. Modern museum met friese kunst.

Bekijk meer beoordelingen
26 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Leeuwarden bezocht met een bezoek aan de Escher tentoonstelling! Hier gingen we voor! Erg mooi opgezet, prachtig werk veel ook niet bekend bij ons! Zeer de moeite waard. Ook een heel fraai modern gebouw.
Verzetstentoonstelling was ook indrukwekkend, erg aangrijpend.

Reizigers die Fries Museum bekeken, bekeken ook

In Fries Museum geweest? Deel je ervaringen!