“Prachtig stuk geschiedenis”
Beoordeling van Bataviawerf

Bataviawerf
Geclassificeerd als nr. 3 van 23 dingen om te doen in Lelystad
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Beschrijving eigenaar: Beleef de 17de eeuw op de Bataviawerf! Hier ligt de authentieke reconstructie van VOC-schip de Batavia uit 1628. De enthousiaste vrijwilligers gidsen je door de wereld van de scheepsbouw in de Gouden Eeuw. Bezoek het schip de Batavia en luister naar de mooiste verhalen over het leven aan boord, de VOC en zeeheld Michiel de Ruyter. Beleef hoe oude ambachten tot leven komen: ga af op de geur van smeedkolenvuur en maak je eigen spijker, neem een kijkje in de beeldsnijderij waar het lijkt of ambacht kunst wordt en sla je eigen touw in de tuigerij.
18 april 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

De Batavia en de werf zijn beide fascinerend om te zien. Met heel veel mensen zat men destijds samen op het schip met het doel Indonesië te bereiken. Dat liep uiteindelijk anders af dan gepland. Op de werf zijn in de winkel verschillende boeken verkrijgbaar die de geschiedenis van het schip beschrijven. Dat is zeker aan te raden.

Schrijf een beoordeling

10 april 2017 beoordeeld

Een geweldig project van meester scheepsbouwer Willem Vos. Een schip bouwen zoals het in de VOC-tijd ook gedaan is. Nog steeds is het schip in ontwikkeling. Het interieur groeit elk jaar. Decor van de film Michiel de Ruyter.
Daarnaast de basis van het oorlogsschip de Zeven Provinciën en vele andere activiteiten zoals de smederij, touwslagerij, beeldhouwwerkplaats zeilmakerij e.d.

27 maart 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

De werf en de boot bezichtigen zeker de moeite waard.veel vrijwilligers die verschillende oude ambachten laten zien.
Voor kinderen zeker de moeite waard om hier naar toe te gaan. Bij regen zou ik dit miet adviseren.
Het restaurant is makkelijk voor een lunch.
Serveren duurde lang,leek op onderbezetting van personeel.
Verder vriendelijk en eten goed.

3 maart 2017 beoordeeld

Vlakbij het Outletcentrum Bataviastad ligt de Bataviawerf, waar vrijwilligers een replica van een schip uit ons koloniale verleden hebben gebouwd. Wij zijn er met onze kleinkinderen geweest, die net als wij hebben kunnen zien hoe de zeelui leefden op zo'n enorm houten schip. Het is echt natuurgetrouw nagemaakt en dus zeer leerzaam en zeker ook interessant. Het was beslist de moeite waard, jammer alleen dat het zo'n guur weer was.

19 februari 2017 beoordeeld

Hier afgelopen zomer geweest tijdens de piratendagen. Echt heel erg leuk om rond te lopen en te zien hoe dat het er vroeger aan toe ging.

Er waren diverse activiteiten die je kon doen, sommige tegen een kleine betaling. Met name het zelf bewerken van een zwaard en het beeldhouden vond onze zoon erg leuk. Maar ook de touwslagerij en smederij was erg leuk.

In de Batavia is ook echt te beleven hoe klein en krap het was in vroegere tijden op deze prachtige schepen. Jammer dat er geen geld is om ook de 7 provinciën in het groot na te bouwen.

Ook de aanwezige vrijwilligers hadden er zin in en maakte er echt een topdag van. En niet te vergeten het piraten koor.

Helemaal los ging het toen alle kinderen de Batavia gingen bestormen :)

Al met al een mooi dagje uit (wij hadden ook schitterend weer). Je kan je hier zeker een dag vermaken met alle actie die er is.

Reizigers die Bataviawerf bekeken, bekeken ook

In Bataviawerf geweest? Deel je ervaringen!