“Bataviawerf, terug naar vroeger”
Beoordeling van Bataviawerf

Bataviawerf
Geclassificeerd als nr. 2 van 23 dingen om te doen in Lelystad
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Beschrijving eigenaar: Beleef de 17de eeuw op de Bataviawerf! Hier ligt de authentieke reconstructie van VOC-schip de Batavia uit 1628. De enthousiaste vrijwilligers gidsen je door de wereld van de scheepsbouw in de Gouden Eeuw. Bezoek het schip de Batavia en luister naar de mooiste verhalen over het leven aan boord, de VOC en zeeheld Michiel de Ruyter. Beleef hoe oude ambachten tot leven komen: ga af op de geur van smeedkolenvuur en maak je eigen spijker, neem een kijkje in de beeldsnijderij waar het lijkt of ambacht kunst wordt en sla je eigen touw in de tuigerij.
Niveau 6 bijdrager
146 beoordelingen
100 attractiebeoordelingen
common_n_attraction_reviews_1bd8 29 nuttige stemmen
“Bataviawerf, terug naar vroeger”
Beoordeeld op 3 maart 2017

Vlakbij het Outletcentrum Bataviastad ligt de Bataviawerf, waar vrijwilligers een replica van een schip uit ons koloniale verleden hebben gebouwd. Wij zijn er met onze kleinkinderen geweest, die net als wij hebben kunnen zien hoe de zeelui leefden op zo'n enorm houten schip. Het is echt natuurgetrouw nagemaakt en dus zeer leerzaam en zeker ook interessant. Het was beslist de moeite waard, jammer alleen dat het zo'n guur weer was.

Bezocht November, 2016

Niveau 3 bijdrager
15 beoordelingen
10 attractiebeoordelingen
common_n_attraction_reviews_1bd8 2 nuttige stemmen
“Echt leuk tijdens de piratendagen”
Beoordeeld op 19 februari 2017

Hier afgelopen zomer geweest tijdens de piratendagen. Echt heel erg leuk om rond te lopen en te zien hoe dat het er vroeger aan toe ging.

Er waren diverse activiteiten die je kon doen, sommige tegen een kleine betaling. Met name het zelf bewerken van een zwaard en het beeldhouden vond onze zoon erg leuk. Maar ook de touwslagerij en smederij was erg leuk.

In de Batavia is ook echt te beleven hoe klein en krap het was in vroegere tijden op deze prachtige schepen. Jammer dat er geen geld is om ook de 7 provinciën in het groot na te bouwen.

Ook de aanwezige vrijwilligers hadden er zin in en maakte er echt een topdag van. En niet te vergeten het piraten koor.

Helemaal los ging het toen alle kinderen de Batavia gingen bestormen :)

Al met al een mooi dagje uit (wij hadden ook schitterend weer). Je kan je hier zeker een dag vermaken met alle actie die er is.

Bezocht Augustus, 2016
2 beoordelingen
“echt top”
Beoordeeld op 10 februari 2017

we waren daar en het was supper leuk met kinderen, zo rijkend historisch rijst in de tiijd. mooie om te zien hoe de nederland was

Bezocht Februari, 2017
Tiel, Nederland
Niveau 6 bijdrager
247 beoordelingen
113 attractiebeoordelingen
common_n_attraction_reviews_1bd8 104 nuttige stemmen
“Een dagje weg”
Beoordeeld op 4 januari 2017 via mobiele applicatie

Wij zijn vandaag weer eens op de werf wezen kijken.
Jammer genoeg lag mijn telefoon nog in de auto, dus helaas geen foto's.
Het blijft toch bijzonder om te zien wat de gedrevenheid van een grote groep vrijwilligers kan doen.
Chapeau!!

Bezocht Januari, 2017
Bedank H.M. V
Niveau 5 bijdrager
61 beoordelingen
15 attractiebeoordelingen
common_n_attraction_reviews_1bd8 9 nuttige stemmen
“Dit is wel een bezoek waard !”
Beoordeeld op 19 december 2016 via mobiele applicatie

De Bataviawerf brengt je in bijzondere sferen: de gehele inrichting en aankleding ademt VOC en Batavia. Leuke winkel, prima restaurant, leuk uitzicht op het water en de werf. Er kan ook een voorlichtingsfilm over de Batavia bekeken worden. Alles bij elkaar: een bezoekje zeker waard !

Bezocht December, 2016

Reizigers die Bataviawerf bekeken, bekeken ook

In Bataviawerf geweest? Deel je ervaringen!