Google
Aanbevolen ervaringen in en in de buurt van Lugano
Beoordeeld op 2 augustus 2019 via mobiele applicatie

Een uitstapje dat je niet kunt missen is een bezoekje mrt de kabeltrein naar de top van Lugano, de San Salvator. Vanaf het observatieplatform op bijna 1000 meter heb je 360 graden beeld van de omgeving. Treintje kost weliswaar wat (chf 30) maar het uitzicht vergoed veel! Boven geluncht en ook daar nog steeds panoramisch uitzicht.

Datum van activiteit: augustus 2019
Beoordeeld op 16 juni 2019 via mobiele applicatie

Met funiculaire snel naar boven vanuit Lugano Paradiso. Prachtig uitzicht, maar weinig wandelmogelijkheden.

Datum van activiteit: juni 2019
Beoordeeld op 29 mei 2018 via mobiele applicatie

We hebben een retourtje met de kabelbaan gedaan. Via hotel gratis buskaartje gehad op naam en daarmee kregen we korting op de kabelbaan. Ik vond het uitzicht super. Klein kerkje op de berg waar je in kon en vanaf het dak ook fotos kon maken. Zeker de moeite waard!

Datum van activiteit: mei 2018
Beoordeeld op 28 mei 2018 via mobiele applicatie

Kabelbaan is duur voor Europese begrippen. Bij de betere hotels kan je gratis kortingkaarten op naam krijgen waardoor je 10-30% krijgt op dergelijke attracties in Lugano.

Bovenin heb je mooie uitzichten, een kerkje, museum, restaurant en gratis wc’s.

Datum van activiteit: mei 2018
Beoordeeld op 3 augustus 2016

Je gaat met een treintje heel steil de berg op. Treintje is best duur. Enkeltje kost 20,00 en retour kost 26,00. Maar dan kom je boven aan, het uitzicht is zo mooi. Als je het torentje omhoog gaat krijg je een 360gr uitzicht over Lugano, het meer en de bergen. Bij het restaurant en het museum staan reclame-borden van vroeger. De wc is pas nieuw en zeer schoon.
Dan gaan we naar afdalen. Zorg dat je wandelschoenen bij je hebt, dit is echt nodig. In het begin was het een beetje zoeken naar het paadje. Maar toen begon de afdaling van 600m en 3km lang. Wij deden er 1 uur en 3 kwartier over. Het is pittig en je moet goed uitkijken waar je loopt. Een Amerikaans echtpaar liep achter ons, nooit meer wat van gehoord! Dagen erna nog spierpijn gehad maar het was de moeite waard.

Datum van activiteit: juli 2016