15 maart 2014 beoordeeld

Ook dit jaar zijn wij weer terug gekomen in Grindelwald bij de familie Gaby&Gery Michel-Breitenstein. En ook dit jaar opnieuw genoten van hun behulpzaamheid en gastvrijheid. We hadden een hele week perfect ski-weer met veel zon en goeie sneeuw. Wij hopen volgend jaar opnieuw terug te mogen komen.

Kamertip: Perfecte lokatie. 50 meter lopen van skibus naar First en Männlichen. Zeer behulpzame eigenaren
  • Verbleef: maart 2014, reisde met een partner
11 januari 2014 beoordeeld

Ik ben in de kerstvakantie met oud & nieuw met mijn familie een week in dit hotel geweest voor een skivakantie. Wij vonden het een fantastisch hotel! Er hing een sfeer van gezelligheid, rust en vriendelijkheid. De kamers waren netjes en hadden allemaal een balkon en goede badkamer. Er waren genoeg faciliteiten aanwezig voor het neerzetten van je ski's en skischoenen. Ook was er een ruimte met pooltafel, ping-pongtafel en tafelvoetbal. Het allerbeste vonden wij nog wel het diner wat 's avonds aangeboden werd. Ik heb nog nooit zo lekker gegeten, of het nu een restaurant is of een hotel. Zeker een aanrader! Per dag was er een viergangen menu, maar als je liever iets anders wilde was dat geen probleem. Wij hebben elke dag het menu gevolgd en het was heel erg lekker. Zo lekker, dat ik zelfs meegegeten had met de visgerechten, die ik normaal liever oversla! En zelfs dat vond ik erg lekker, dus dat zegt wat! Complimenten aan de bediening, want de service was erg professioneel en de tafels zagen er erg chic uit. Maar je hoeft je niet helemaal op te tutten om er te kunnen eten. Ook 's morgens was er genoeg te kiezen bij het ontbijtbuffet, (nog warme) zelfgebakken broodjes, kaas/vleeswaren, nutella, fruit, yoghurt, muesli, genoeg keuze. 'S avonds kun je nog gezellig wat drinken bij de zaal met een haardvuur, of bij de bar. De eigenaren van het hotel waren erg vriendelijk en je voelt je direct thuis bij hen. Het was ook erg leuk om hier Oud & Nieuw te vieren. Het hotel was helemaal versierd met ballonnen en slingers, en rond 12 uur liepen er een stuk of 40 mannen met enorme koebellen door het dorp (en ook door het hotel!) om zo het nieuwe jaar in te luiden. Een leuke ervaring! Het skigebied First is slechts 1 halte met de bus (1 minuut) en zou je ook prima kunnen lopen. Voor het skigebied Männlichen/kleine scheidegg ga je met de bus naar het station in Grindelwald, en dan met de tandrad trein naar kleine scheidegg. Hier kun je met een gondel naar het grotere skigebied. Erg mooi en genoeg variatie qua moeilijkheidsgraad van de piste. Concluderend, een fantastisch, gezellig en comfortabel hotel met zeer goede service, en een geweldig skigebied. Volgende keer zouden wij zeker overwegen hier weer heen te gaan!

• Verbleef: december 2013, reisde met familie
12 oktober 2013 beoordeeld

We vonden dit een fantastisch hotel. De ligging is uitstekend: juist voorbij het drukke centrum, met een geweldig uitzicht op bergen en gletscher. De gemeenschappelijke ruimten zijn erg mooi en sfeervol. Er is heel veel accommodatie, zelfs een piano, een extra ontspanningsruimte met o.a. ping-pong en tafelvoetbal, een wasmachine. Onze kamer was heel ruim en rustiek ingericht. Heerlijk ontbijt. Heel vriendelijk personeel en gastvrije en behulpzame eigenaars. Terugkeren naar dit hotel, na een dag wandelen in de bergen, voelde gewoon aan als 'thuis komen'. Ook voor treinreizigers ten zeerste aan te bevelen: je wordt afgehaald aan het station en vlakbij het hotel is een bushalte. De bussen brengen je gratis tot bij de mooiste plekken in de omgeving. Logeren in dit prachtige, traditionele Zwitserse hotel is werkelijk een onvergetelijke ervaring.

Kamertip: De "deluxe"- kamers zijn heel erg ruim. Onze kamer lag achteraan, rustig, met avondzon en mooi landelijk zicht.
  • Verbleef: september 2013, reisde met familie
18 maart 2013 beoordeeld

Voor het 4e jaar hebben wij een week in appartement Hohturnen gezeten en elk jaar weer met heel veel plezier. Het is een comfortabel appartement met een groot terras op de zonzijde. Het appartement zit op 50meter loopafstand van de bushalte richting Firstbahn, busstation of Männlichenbahn. Ontbijten kan in hotel Gletschergarten waar een uitgebreid en verzorgd ontbijt geserveerd wordt. Het personeel is uiterst vriendelijk en behulpzaam. Ook voor het avondeten kan men terecht in het hotel. Het menu is gevarieerd en men heeft een uitstekende kok in dienst. Wij hebben er heerlijk gegeten en ook hun wijn voorraad is uitstekend met name de Fendant.
De eigenaar en eigenares Gabriela en Gerhard Michel-Breitenstein zijn erg behulpzaam en doen er alles aan om jouw verblijf zo aangenaam mogelijk te maken!
Een groot voordeel is dat dit hotel een eigen parkeerplaats heeft voor zijn gasten aangezien gratis parkeren in Grindelwald niet mogelijk is.

• Verbleef: maart 2013, reisde met vrienden
11 januari 2013 beoordeeld

In dit traditionele hotel zijn de herrinneringen van 114 jaar geleden terug te vinden. het Hotel is er al vanaf 1899! Ondanks dit, is het het schoonste hotel wat wij hebben gezien. Ontzettende betrokken en gastvrije eigenaren en het eten is er erg goed! Wij kregen (doordat we in het laagseizoen januari er waren) een upgrade van de kamer aangeboden.

• Verbleef: januari 2013, reisde met familie