“Mooi park, maar niet super”

Baratti and Populonia Archeological Park
Geclassificeerd als nr. 3 van 44 dingen om te doen in Piombino
1 juni 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Het park is mooi met al die historie, vooral de tombes in het bos zijn indrukwekkend. Het gedeelte voor het bezoekerscentrum viel een beetje tegen, vraag me ook af wat er in originele staat aanwezig is, denk dat vrij veel nagebouwd is in dit deel.

20 augustus 2017 beoordeeld

mooi park, goede uitleg en zeer mooie opgravingen. bestaat uit 2 gedeelten, een vlakbij de ingang en een ander in een bos. een aanrader

30 augustus 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Via een goed uitgezette wandelroute van circa 40 minuten kwamen we bij de necropolis. Door middel van enkele borden werd wat informatie gegeven, maar het was niet heel veel. Halverwege de wandeltocht is wel een prachtig uitzicht over de baai van Baratti.

Voor het bezoeken van 2 delen van het archeologisch park betaalden we 14 euro per volwassene. Zorg dat je voldoende water meeneemt, tijdens de wandeling is niets te krijgen.

13 november 2015 beoordeeld

Populonia: Een klein etruskisch kunstenaars-dorpje waar ik ieder jaar toch even heenga. Gewoon de berg op (op zich al een prachtige rit) en dan door het smalle straatje wandelen met winkeltjes met allerhande handarbeid en kunstnijverheid. Even genieten van het uitzicht op de haven, de rotsen, de zee. In het hoogseizoen veel te druk maar in het voor- of naseizoen een pareltje.

Bekijk meer beoordelingen
16 oktober 2015 beoordeeld

Wij hebben als eerste de Etruskische ruines bovenop de heuvel bekeken. De route over de opgravingssite is goed aangegeven en er staan regelmatig borden met uitleg. Goed begaanbaar pad met af en toe wat klimmen. Verder hier en daar prachtig uitzicht over de baai. En zelfs nog een kudde wilde zwijnen gezien! Hierna heerlijk geluncht in Populonia en daarna de opgraving beneden bekeken. Dit zijn vnl. tombes.

Reizigers die Baratti and Populonia Archeological Park bekeken, bekeken ook

In Baratti and Populonia Archeological Park geweest? Deel je ervaringen!