“Prachtige buitenkant”

US$ 19,75*
Vanaf
Duomo Ticket Toegang
Geclassificeerd als nr. 5 van 608 dingen om te doen in Florence
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Prijs: Nee
Aanbevolen duur van bezoek: minder dan 1 uur
29 september 2018 beoordeeld

Helaas hebben wij alleen de buitenkant gezien, omdat er een hele lange rij stond. De buitenkant is prachtige. Dit is één van de mooiste gebouwen die ik ook gezien heb. Indrukwekkend.

16 september 2018 beoordeeld

Gisteren rondom de Duomo in Florence gelopen. Werkelijk waar het meest prachtige gebouw dat ik ooit heb gezien.

100% aanbevolen om hier een kijkje te gaan nemen. Eigenlijk kan je er toch niet omheen als je in Florence bent. ;-)

12 september 2018 beoordeeld

Statig gebouw de Santa Maria die fiori met zijn prachtige gevel in drie kleuren marmer, wit, roos en groen. Naast de dom staar de statige klokkentoren van Gioto , de koepel van de dom is zeker een bezoekje waard.

4 september 2018 beoordeeld

Deze kerk is legendarisch, ik weet dat, u weet dat. De koepel zelf is al een museum waard. Overigens is alles dat deze koepel niet is... nogal... basic. Het doet je bijna denken aan de lokale Hervormde dorpskerk in uw dorp of stad (Denk aan: geen beelden en veel gebroken wit op de muren). Geen pracht en praal te bekennen. Ik snap dat ik nu waarschijnlijk heiligschennis pleeg, maar de koepel is waar u voor komt, de buitengevel is waar u voor komt. That's it. ( De reden dat ik u dit vertel is omdat je vaak minimaal een uur in de rij staat. Je hoort bij binnenkomst dan al vaak mensen klagen. Deze mensen hadden de verwachting dat deze kerk net zo mooi van binnen is als van buiten (nogmaals, dat is alleen de koepel).

Je moet in deze kerk geweest zijn, dat staat buiten kijf. Alleen al voor de architectonische-historische waarde. Maar probeer dit dan wel in de ochtend te doen. Dan is de rij nog niet zo lang.

[Mensen van het vrouwelijk geslacht: vergeet aub niet je schouders te bedekken met een ludiek H&M truitje of een sjaaltje, je komt anders niet binnen.]

Bekijk meer beoordelingen
1 september 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Wij zijn in het hoogseizoen in Florence geweest. Helaas was er een te lange rij om de dom van binnen te bezichtigen. De Dom is het een prachtig gebouw met grote koepel. Langs de dom ligt de Campanile, de toren. De buitenkant bestaat uit marmer in de kleuren wit, roze en groen. Er zijn veel prachtige details te zien.

Reizigers die Duomo - Kathedraal van Florence bekeken, bekeken ook

Florence, Provincie Florence

In Duomo - Kathedraal van Florence geweest? Deel je ervaringen!