Opslaan

vanaf US$ 50,80
vanaf US$ 57,70
vanaf US$ 79,70
Beoordeeld op 18 mei 2018

Dit is een van de meest imposante gebouwen van Europa. Ik was, zeker 's avonds wat later, wanneer de dagjesmensen grotendeels weg zijn en er dus aanmerkelijk minder mensen en zeker minder toeristen op de been zijn, telkens diep onder de indruk. Het gebouw is allereerst gigantisch, zoals vrijwel alle gebouwen in Firenze en daarnaast kent het zo ongelofelijk veel details, het is ongekend. Dit gebouw moet je gezien hebben in je leven. De campanile uiteraard erbij, daar behoor je ook aandachtig naar te kijken.

Beoordeeld op 16 mei 2018 via mobiele applicatie

Dit moet je gewoon doen, de dom beklimmen... maar wacht niet in de rij, er zijn hordes mensen, die je eerst lijken op te lichten, maar uiteindelijk toch best ok zijn.. ze loodsen je eerder naar binnen, en helemaal naar de top. Neem wel wat geld mee. Koste 40 eu pp maar ticket geeft meer toegang tot andere bezichtigingen. Ow en de Firenze pas, neen, deze werkt niet bij de Dom. Die mensen dragen rode of blauwe keycords en spreken dus best de waarheid. Met een kleine (18) froep mensen ga je snel naar binnen.. en wij vonden het echt heel gaaf.... klimmen tot boven op de dome...ruim 100m hoog.. prachtig uitzicht.

Beoordeeld op 13 mei 2018

Ongelooflijk de eerste aanblik, we zeiden alle drie steeds 'ohhh', onbeschrijfelijk mooi en indrukwekkend. (en we hebben toch al aardig wat gezien) Gelukkig ligt hij centraal zodat je er vaak weer langs komt. Bij avondlicht worden de kleuren marmer groen en rose, bij fel ligt lijkt het zwart en wit. Zoveel details en zo groot, je blijft kijken, maar met jou nog duizenden anderen....
Tip, bespaar je de extreme lange wachtrij van minstens een uur (buiten hoogseizoen zelfs) voor de binnenkant, die viel zwaar tegen. Ga voor een mooie binnenkant naar de kathedraal 'Basilica della santissima annunziata', met een prachtige gouden barokke aankleding, veel rijker dan de duomo. Ook de Baseliek 'Santa croce' is veel mooier van binnen, met grote glas in lood ramen en je ziet gelijk ook het graf van MichelAngelo.

Beoordeeld op 4 mei 2018 via mobiele applicatie

Nog nooit zo’n mooie kerk gezien tot nu toe. Overweldigend!

Zo knap, hoe de gehele kerk aan de buitenzijde bekleed is met natuursteen (waaronder marmer).

Zeer indrukwekkend, je blijft kijken en steeds weer nieuwe dingen ontdekken.

Hetzelfde geldt voor de doopkapel die pal voor deze kerk (dom) staat.

Enige nadeel: zeer lange wachtrij om in de kerk te kunnen kijken. Dit hebben we dan ook niet gedaan omdat we nog meer wilden zien tijdens ons dagje Florence, en onze tijd niet wilden verdoen in een wachtrij.

Beoordeeld op 1 mei 2018

Onvoorstelbaar mooi aan de buitenkant, helaas geen tijd gehad om het binnen te bezoeken. Steeds heel lange wachtrijen. Zeker 's avonds een absolute aanrader wanneer het wit van het gebouw prachtig contrasteert met de gitzwarte hemel. Een van de prachtigste gebouwen van Firenze.

Datum van activiteit: maart 2018