Vandaag geopend: 09:00 - 14:00

vanaf US$ 49,71
vanaf US$ 67,05
vanaf US$ 17,34
Beoordeeld op 18 mei 2018

Dit is een uitermate iconisch gebouw, voor Firenze, Toscane en geheel Italië en € 14,- is dan wel duur om er binnen te kijken en de toren (alleen de toren is al € 10,-, dus dan maar meteen alles bekijken, zou ik zeggen) te mogen beklimmen, maar je krijgt er wel wat voor terug. Mooi om van binnen de geschiedenis te kunnen bekijken, alle rijk gedecoreerde kamers te bezichtigen en je te verwonderen hoeveel geld die De Medici's wel niet moesten hebben gehad om werkelijk elke kamer zo enorm te kunnen beornamenteren, het is ridicuul. Maar wel gaaf om te zien. Daarbij moet ik wel zeggen dat de decoratie van alle kamers me erg deed denken aan wat je allemaal aantreft tijdens de route die je aflegt naar de Sixtijnse kapel, dus heb je dat al eens gedaan, dan is het wat minder verbluffend.

Vanaf de toren, die je bereikt na veel klimwerk, is het uitzicht ook erg mooi.

Datum van activiteit: mei 2018
Beoordeeld op 8 mei 2018 via mobiele applicatie

Leuk plein om overdag en in de avond te bezoeken.

Eetgelegenheden te prijzig rondom dit plein.

In de avond irritante verkopers

Datum van activiteit: mei 2018
Beoordeeld op 13 maart 2018

Een bezoek aan het Museo di Palazzo Vecchio is een van de vele hoogtepunten van een bezoek aan Florence

Datum van activiteit: februari 2018
Beoordeeld op 13 maart 2018

Advies is om combiticket te kopen voor entree naar museum en toren (torre); trap onhoog is even klimmen maar het uitzicht is prachtig! Ook het bekende dodenmasker van dante staat (ietwat verdekt) opgesteld.

Datum van activiteit: maart 2018
Beoordeeld op 17 februari 2018 via mobiele applicatie

Eindelijk een museum waar Firenze card houder s deftig wat uitleg krijgen. Heel mooi museum waar je leeft zoals in de film inferno.

Datum van activiteit: februari 2018