16 oktober 2015 beoordeeld

Ik verbleef hier van 20 tot 25 september.
Dit hotel is het beste hotel waar ik ooit geweest ben.
Het hotel is prachtig en uniek, net als de locatie. Het was ontzettend fijn om na een drukke dag in Florence tot rust te komen net buiten de stad.
Vanuit onze kamer (nummer 6) hadden we een indrukwekkend uitzicht over de rivier. Ook zat onze kamer aan een soort binnenpleintje, waardoor we niet steeds door het hotel heen hoefde. Dit was heel bijzonder.

Ook was het hotel ontzettend schoon. Ik ben zelf astmatisch en heb al snel last van stof en vreemde luchtjes. Van te voren aangegeven dat ik het liefst geen bloemen en tapijt op de kamer had en hier hebben ze netjes rekening mee gehouden. Daarnaast werd er iedere dag keurig schoongemaakt, waardoor ik hier een geweldige tijd heb gehad.

Een extra pluspunt van het hotel is de shuttleservice die iedere dag op en neer naar het centrum van Florence rijdt. 's Avonds voor 10 uur konden we alvast reserveren voor de volgende dag ('s ochtends 9, 10 en 11 uur en 's avonds half 6, half 7 en half 8). Je kan ook zonder reservering mee, maar wanneer de bus dan al vol zit moet je wachten.

Wat ook heel leuk was is dat we 1 avond roomservice besteld hebben. (Hiervoor betaal je 9 euro extra voor het ietwat dure eten uit het restaurant.) Ze kwamen het netjes naar onze kamer brengen en daarna ook weer ophalen. Heel goed geregeld!

Dit hotel is zeker een aanrader en ik hoop hier ooit nog eens terug te komen!

Kamertip: Door iets meer te betalen kan je een kamer met uitzicht op de rivier krijgen. Dit zou ik zeker aanraden!
  • Verbleef: september 2015, reisde met een partner
mulinofirenze, Direttore van Hotel Mulino di Firenze, reageerde op deze beoordelingGereageerd 25 oktober 2015

Dear Priscillavdijk,
Thank you for Your nice words, to take care of special needs of our Guests is part of our making their holiday pleasant and comfortable.
I look forward to the pleasure of welcoming You soon again at the Mulino!
Best regards,
Giancarlo Carniani - General Manager

12 augustus 2015 beoordeeld

Je komt op een romantische binnenkoer. Het is net alsof je romannetje binnenstapt, enkel de Italian lover ontbrak.
De ontvangst aan de receptie was vriendelijk en we kregen te horen dat we nog net op tijd waren voor het ontbijt. Kosteloos mochten we die ochtend nog genieten van het uitgebreide ontbijtbuffet. Wat een service!
De kamers in dit hotel zijn typisch Italiaans en passen bij het rustieke van de oude molen waarin het hotel gevestigd is. De antieke meubels zorgen voor een gezellige aankleding en het uitzicht (deels op de tuin/ deels op de Arno) maakten het geheel af. Een leuke extra zijn de gratis flesjes water in de minibar. Elke dag wordt dit door het kamermeisje aangevuld en dat is met deze temperaturen geen overbodige luxe! Hydrateren is de boodschap!
Het ontbijtbuffet is heel rijkelijk en biedt voor iedereen wat wils. De hartelijke en enthousiaste ‘buongiorno’ van de ontbijtdame brengt ogenblikkelijk een glimlach op je gezicht. Het is het ideale begin van een zonnige dag.
’s Middags kan je genieten van een lekkere lunch in het restaurant Il Grano D’Oro.
Aangezien het hotel iets buiten het centrum gelegen is, is het een extra pluspunt dat er een gratis shuttle is waar je gebruik van kan maken. Zowel ’s ochtends als ’s avonds rijdt dit busje driemaal over en weer naar het centrum. Even op voorhand je plaats reserveren en you are ready to go!
Een andere optie is gebruik maken van de gratis fietsen die het hotel aanbiedt. Aangezien de temperaturen iets te hoog waren, hebben wij hier geen gebruik van gemaakt. Maar in aangename temperaturen zal het zeker en vast een belevenis zijn om door het Toscaanse landschap naar de stad te fietsen.

Wil je onze foto's zien of nog meer tips & tricks lezen over Firenze check onze website! www.200-procent-magaura.be

• Verbleef: juli 2015, reisde met vrienden
3 juni 2015 beoordeeld

Geheel in Florentijnse stijl werd de voormalige molen - aangedreven door de rivier Arno - omgetoverd tot een prachtig hotel,...de 4 sterren meer dan waard. Behulpzaam en zeer vriendelijk personeel, prachtige kamers, sfeervolle ambiente. Restaurant is goed maar eerder prijzig, maar in deze klasse kompleet normaal.
Boekingen over Booking.com bv. kunnen de prijzen echt wel drukken !
Een aanrader voor wie de drukte van de stad - op slechts 6km per hotel shuttle dienst - wil vermijden. La vita e bella in Mulino Di Firenze !

• Verbleef: maart 2015, reisde met vrienden
mulinofirenze, Direttore van Hotel Mulino di Firenze, reageerde op deze beoordelingGereageerd 11 juni 2015

Dear Veeldoubleu,
Thank You for Your nice comment, I am glad to know You enjoyed Your stay at the Mulino!
It will be a pleasure for me and all the Staff to welcome You again here on the quiet river bank for Your next trip to Florence.
My kindest regards,

30 september 2014 beoordeeld

Een uitstekend hotel met erg vriendelijk personeel. Ontbijt en diner uitstekend en heel betaalbaar. Het is mogelijk om met de shuttlebus naar Florence te gaan, maar wij hebben dit per fiets gedaan. Deze zijn gratis te lenen en binnen 20 minuten sta je middenin de stad.
Keurige schone kamers en een prima zwembad.

• Verbleef: september 2014, reisde met een partner
mulinofirenze, Direttore van Hotel Mulino di Firenze, reageerde op deze beoordelingGereageerd 26 oktober 2014

Dear Conny F,
I am so glad to know You enjoyed bike ride into town.
It is true to say that enjoying the journey is important as enjoying the holiday... and get into Florence city centre with an easy bike ride let You relax and enjoy the relaxed life even more than using shuttle/car/taxi!
It will be a pleasure for me to welcome You again here at the Mulino,
Kindest regards,

14 september 2014 beoordeeld via mobiele applicatie

Super luxe hotel en een hele mooie locatie, aardig personeel, schone kamers en het ontbijt is erg goed! Het restaurant is ook zeker een aanrader, erg lekker eten en op het terras van het restaurant heb je een mooi uitzicht over de rivier en bergen. Zeer tevreden!

Verbleef: september 2014, reisde met vrienden
mulinofirenze, Direttore van Hotel Mulino di Firenze, reageerde op deze beoordelingGereageerd 7 oktober 2014

Dear Serena P,
Thank You for Your nice words, I am glad to know that You had a nice time with us!
I look forward to the pleasure of welcoming You again here by the river,
Kind regards,