“Dom”
Beoordeling van Cattedrale di Taormina

Cattedrale di Taormina
Geclassificeerd als nr. 14 van 68 dingen om te doen in Taormina
20 november 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

De Dom van deze oude stad eens Grieks en later Italiaans.
Kleine kerk maar wel een bezoekje waard als je deze oude toeristische stad toch bezoekt.
Vergeet dan ook niet het amfitheater te bezoeken iets verder op.

3 november 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Dit is misschien niet de kathedraal met de grootste uitstraling, maar ik vind het toch een zeer knap en speciaal gebouw. Zo anders dan de kathedralen bij ons in West-Europa. Wat ik vooral knap vind is dat ze ondanks haar leeftijd van 700-800 jaar er zo goed aan toe is. Ook de ligging is prachtig. Als je in Taormina bent, zul je deze kathedraal haast automatisch passeren. Zeker de moeite om ze dan even te bewonderen.

26 oktober 2017 beoordeeld

De Kathedraal van Taormina dateert uit de 13e eeuw. Deze kerk werd gebouwd op de resten van een klein kerkje gewijd aan San Nicola di Bari, onze Sint Nicolaas dus. Het gebouw lijkt door het gebruik van kantelen en grote blokken steen meer op een kasteel dan op een kerk. De voorgevel is verfraaid met een rozet gemaakt uit steen uit Syracuse. Binnen is de kerk, op de mooie marmeren altaren en het met zilver bekleedde schilderij van Maria met het kindje Jezus, vrij sober.

4 oktober 2017 beoordeeld

De kathedraal staat er, ligt aan de centrale straat en je loopt binnen. Er was een bruiloft aan de gang; daar is een kerk ook voor. Heel bijzonder is de kathedraal niet.

Bekijk meer beoordelingen
13 augustus 2016 beoordeeld

Mooie kerk, goed gerestaureerd die zeker een bezoekje waard is als je toch in Taormina bent. Mooie uitzichten vanaf het plein voor de kerk.

Reizigers die Cattedrale di Taormina bekeken, bekeken ook

Taormina, Province of Messina

Taormina, Province of Messina

In Cattedrale di Taormina geweest? Deel je ervaringen!