Beoordeeld op 1 oktober 2015

Het hotel is gevestigd in een klooster uit de 15de eeuw en ligt in het centrum van Taormina.
Wij hadden een Deluxe kamer (368) met balkon (2 ligbedden, tafel, 2 stoelen en parasol) en zicht op de baai van Taormina. Deze kamer is gelegen in het "nieuwere" gedeelte van het hotel (dateert uit de 18de eeuw) en is ruim en voorzien van alle comfort.
Enig nadeeltje aan deze kamer is dat er een tussendeur (op slot) naar kamer 367 en daardoor heb je soms lawaai van de aanpalende kamer.
Wij hadden half pension geboekt en hiervoor heb een zeer uitgebreid ontbijtbuffet (van prosecco tot taart) en keuze uit lunch of diner.
De lunch wordt geserveerd in het restaurant "Il Giardino dei Limoni" aan het zwembad (bij goed weer) en het diner (of lunch bij slecht weer) wordt geserveerd in het restaurant "Les Bougainvillées" met bediening aan tafel.
Niet inbegrepen is het diner in het restaurant "Il Principe Cerami" (tweesterren Michelin).
De service in de restaurant is vriendelijk en uiterst efficiënt. De kwaliteit van het voedsel is uitstekend. Iedere avond zijn er drie suggesties van de chef die de bestaande kaart vervolledigen.
De wijnkaart is zeer uitgebreid met een grote keuze aan Siciliaanse en Italiaanse wijnen. De prijzen variëren van niet duur tot zeer duur.
Het hotel beschikt over een prachtige tuin waar je heerlijk rustig kunt vertoeven met een prachtig zicht op de Etna.
In het oud gedeelte van het hotel vind je nog enkele authentieke ruimtes die dateren uit de rijke geschiedenis van het hotel.
Een hotel om te koesteren en zeker om terug te keren.
Opgelet: Er zijn veel trappen in het hotel!

Kamertip: Als je zicht wilt op Etna moet je de kleinere kamers nemen. Als je ruimere kamers wilt moet de Deluxe kamers of duurder nemen.
Datum van verblijf: september 2015
Beoordeeld op 8 augustus 2015 via mobiele applicatie

Een fantastische vakantie gehad in Taormina. De locatie van het hotel kan niet beter. Je bent meteen in het centrum, geen auto nodig. Het hotel straalt heel veel rust uit waardoor je helemaal kan ontspannen. Het personeel vervult al je wensen zodat je helemaal kan thuiskomen en ontspannen. Één nadeel: het zwembad is wat aan de kleine kant in verhouding met de hoeveelheid kamers en hotelgasten.

Datum van verblijf: juli 2015
Beoordeeld op 4 juni 2015

Een voormalig klooster dat nu een 5 sterren hotel is, al zouden we het eerder met 4 sterren toebedelen. De superieure kamer waar wij in logeerden was eerder klein, het balkon met geweldig uitzicht was te klein om ook maar een stoeltje op te zetten. Het ontbijt en diner waren zeer lekker. Toch hebben we ons moeten ergeren over het feit dat het diner enkel buiten op het terras werd geserveerd niettegenstaande de temperatuur dat 's avonds amper toeliet. Als we hierover aan de receptie vroegen om binnen te kunnen dineren zei men ons bot en dwingend dat het diner om 20u enkel buiten werd geserveerd en er geen andere keuzemogelijkheid was. Uiteindelijk tot een compromis gekomen en mochten we in de bar eten. Ons voorbeeld werd door enkele Belgische toeristen gevolgd, duidelijk tegen de zin van het restaurantpersoneel.

Kamertip: Our room was 218, but small
Datum van verblijf: mei 2015
Beoordeeld op 25 oktober 2014

Ons verblijf in dit hotel was werkelijk een fantastische ervaring.
Rustig, je voelt nog steeds de sfeer van het vroegere klooster, gezellige tuin en prachtig uitzicht op de zee en de Etna.
Attent, uiterst vriendelijk en competent personeel
Gelegen in het centrum van Taormina en omgeven door geweldige restaurants en leuke winkeltjes.
Niet twijfelen, hier beleef je een onvergetelijke vakantie!

Kamertip: Boek zeker een kamer met zeezicht. Enig mooi!
Datum van verblijf: september 2014
Luisa C, Responsabile relazioni pubbliche van San Domenico Palace Hotel, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 9 november 2014

Dear Guest,
I would like to thank you for your review about your stay in Taormina at the San Domenico Palace Hotel. I am glad to know that you enjoyed your stay in the hotel. We really appreciate the comments that we receive from our guests.
We hope to welcome you back!

Sincerely
Luisa Cacopardo
Assistant Manager

Beoordeeld op 23 oktober 2014

We hadden eerder deze maand een kort verblijf van 3 nachten gepland in Taormina en boekten een "room de luxe" en dat was het ook. We hebben erg genoten van ons verblijf met onze zoon (5 jaar). De kamer was ruim genoeg, zeer rustig gelegen in het nieuwere gedeelte van het hotel met terras en zeezicht. Super. Het ontbijt was voortreffelijk. Het personeel competent. We hebben genoten van de lunches ook en voor onze zoon werd er qua eten iets extra's gedaan wat niet op de kaart stond. Dat wordt niet overal gedaan. We hebben dat erg op prijs gesteld. Italië blijft op dat vlak een topbestemming. Erg kindvriendelijk. Je krijgt overal een glimlach en dat is gewoon fijn.

Kamertip: Investeer iets meer in een executive room de luxe met balkon en zeezicht. Zalig.
Datum van verblijf: oktober 2014

Dear Yvette D
we really appreciate your nice comments regarding your stay with us at the San Domenico Palace. We are glad to ear that you spent same unforgettable moment with you further more that you had appreciated our team and Sicilian dishes.
Thank you again and best Sicilian regards to you and your family.

Luisa Cacopardo
Assistant Manager