“Etna... de noordkant!”

US$ 65,65*
Vanaf
Ochtendtrip Etna
Geclassificeerd als nr. 1 van 216 dingen om te doen in Catania
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: Meer dan 3 uur
1 juni 2018 beoordeeld

Met de wagen via Linguaglossa (duidelijke aanduidingen Etna Nord) tot de hoogste parkeerplaats (3 €/dag). Veel minder toeristen (en zeker geen autocars) dan de Zuidkant. Er is een bureau van gidsen en ik kreeg daar duidelijke info... zonder een gids in te huren. Spijtig genoeg nogal wat mist. Maar ik kreeg de top toch in zicht voor een selfie lol

15 mei 2018 beoordeeld

helemaal naar boven is 64 euro pp wil je de goedkope versie dan kun je ervoor kiezen om vanaf de parkeerplaats ( betaald parkeren) naar de dichtsbijzijnde krater te lopen. Prima optie en je bespaart veel geld.

10 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Het is echt bijzonder om in het vulkaanlandschap te wandelen. Met de kabelbaan word je afgezet op ca. 2500 m en dan kun je tot ca. 2900 m wandelen (ongeveer een uur tot anderhalf uur) langs o.a. een aantal kraters. Eventueel kun je je met een 4x4-bus laten afzetten op 2900 m. Overigens zijn zowel de kabelbaan als de bus ter plekke te regelen. Meenemen: wandelschoenen, genoeg laagjes kleding en een winddichte jas (evt. te huur). Het was bij ons bezoek in mei 2°C op 2900 m. Eten en drinken is natuurlijk ook handig bij het wandelen, maar kun je desnoods bij het kabelbaanstation kopen.
De weg naar de echte top was bij ons bezoek te besneeuwd om zelf te lopen. Daarbij heb je een gids en stokken nodig.

3 mei 2018 beoordeeld

Met de auto naar boven, verder met de kabelbaan en de 4 wheel trucks. Dan zit je best wel hoog, is het fris, maar ook heel indrukwekkend. Je kunt boven ook windjacks huren.
Beetje jammer dat de gidsen grote groepen meenemen en gebrekkig hun talen spreken. Als je noet continue voorop loopt hoor je dus niks.

Bekijk meer beoordelingen
1 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

we vlogen naar Catania en hebben vanuit daar een rondreis gemaakt. Op de heenreis waren er veel wolken rond de vulkaan, maar op de terugweg was het helder en kon je de besneeuwde Etna heel goed zien.

Reizigers die Monte Etna bekeken, bekeken ook

Catania, Province of Catania

Catania, Province of Catania

In Monte Etna geweest? Deel je ervaringen!