TripAdvisor

Meer info
vanaf US$ 96,63
Meer info
Beoordeeld op 4 september 2019 via mobiele applicatie

Echt leuk om te doen. De rit naar het uitkijkpunt is erg mooi. Niet zo geschikt voor mensen die een hekel hebben aan slingerweggetjes en hoogtes. We zagen ook veel mensen fietsen en wandelen. Het uitzicht vanaf de top is echt adembenemend mooi en zeker de moeite van de rit waard!

Datum van activiteit: september 2019
Beoordeeld op 18 juni 2018

Mooi uitzicht op de stad Nuoro, rustige plek in de mooie natuur. Het loont beslist de moeite om nog hoger te rijden, wij waren met de wagen maar ook prachtig voor motorrijders of ervaren fietsers PRACHTIG

Datum van activiteit: juni 2018
Beoordeeld op 13 juni 2017 via mobiele applicatie

We wilden het laatste stuk van de route wandelend afleggen want dat leek ons leuker dan gewoon helemaal met de auto omhoog te rijden. Er zijn verschillende wandelroutes maar het begin is wel lastig te vinden. Hier enkele tips; start bij de fonte Milianu en volg de roodwitte route 101 naar Al Redemptore. Je gaat eerst via een tunneltje onder de weg door en loopt dan verder over een mooi bospad omhoog. In ongeveer een half uur ben je boven. Het is alleen maar stijgen dus enige conditie is wel handig maar het pad is verder prima begaanbaar en goed onderhouden.
Boven kom je eerst bij een mooi waterpunt en dan uiteindelijk bij het standbeeld. Je hebt hier een fantastisch uitzicht.
Als je verder loopt kom je bij een parkachtige omgeving met tentjes waar je iets kunt eten en drinken en lokale producten kunt kopen.
Ook een gebiedje met speeltoestellen en bankjes, ideaal voor een picknick.

Datum van activiteit: juni 2017
Beoordeeld op 8 juni 2017

Vanuit Nuoro voert een mooie route naar Monteren Ortobene. Zoek een dag uit met helder weer zodat je verzekerd bent van een fraai uitzicht onder meer op Nuoro.

Datum van activiteit: juni 2017
Beoordeeld op 15 mei 2016

Monte Ortobene kun je het beste bij mooi weer bezoeken. Het bijzondere van deze 955 meter hoge berg is het fantastische uitzicht. Vanuit het stadje Nuoro rij je met de auto 7 km naar de top van de berg. Er zijn ook wandelpaden op de Monte Ortobene.
Vanaf de parkeerplaats op de bergtop loopt een kort wandelpad door een bos met picknick tafels naar het immense Christus beeld. Vanaf het platform bij het Christus beeld heb je een rondomzicht op de bergtoppen in de verte.

Datum van activiteit: april 2016