“Het is niet wat het lijkt”
Beoordeling van Al 43 di via Doria

Al 43 di via Doria
Geclassificeerd als nr. 11 van 403 Restaurants in Alghero
28 juli 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

We hadden geen reservatie gemaakt maar omdat dit restaurant goed aangeschreven stond, dachten we niet te kunnen missen met deze keuze.

We werden vriendelijk ontvangen en alles zag er romantisch en gezellig uit. Er speelt een slaapwekkende achtergrond muziek die ietwat te luid staat voor achtergrond muziek. Na 5min werd ik hier reeds super nerveus van.

Bij het lezen van de kaart viel het masker reeds af voor mij. Deze stond voo schrijffouten en vreemd vertaalde zinnen die in het engels volledig onverstaanbaar overkwamen. Toen konden we er erchter nog om lachen aangezien we het eten nog niet was besteld.

Verder is de indeling van de tafels niet gezellig, we zaten in een zaaltje waar iedereen naar elkaar was gepositioneerd.

De wijn was niet lekker en voor 6€ per glas en 4€ voor een pint was dit al het duurste wat we hebben betaald. De hamburger 15€ was gematigd, de spaghetti met truffels was zeer teleurstellend en eentonig. Voorgerechten van zelfde kwaliteit.

Samenvatting:
Er hing een gespannen sfeer binnen die gezelligheid oplegde maar er niet was.

De ietwat deftigere sfeer deed vermoeden dat het eten van bepaalde kwaliteit ging zijn, wat zeker ook niet het geval was.

De rekening 72€ voor twee was al het duurste wat we hebben geten in Sardinie en verruit het minst lekker.

Conclussie, bij het verlaten van het restaurant voelden we ons opgelucht dat we eindelijk weer buiten waren en ons terug in de wel gezellige en bruisende stad konden vertoeven.

luisaNapoli, Proprietario van Al 43 di via Doria, reageerde op deze beoordelingGereageerd 28 juli 2018

You forced your 25 year old boyfriend to spend an evening in an unfair place. Ask yourself if it was disgusting or you chose the wrong place for you
It is not yet time to appreciate certain things
Best regards

1 juli 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Mijn vrouw en ik hebben hier heerlijk gegeten. De hamburgers die ze serveren zijn erg goed. Prijs kwaliteit-verhouding is hier zeer goed!

Het zaaltje waar wij zaten heeft iets weg van een werfkelder. Erg gezellig. Je moet wel een beetje geduld hebben, want ze hebben het er goed druk. Voor ons was dit geen enkel probleem, we hebben heerlijk op ons gemak gegeten.

De chocolade-mouse als toetje is trouwens ook een echte aanrader!!

Onze rekening was 54,- voor 2 hoofdgerechten, een glas cola, een bier, een fles water en een toetje.

14 juni 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Allervriendelijkst ontvangen in een mooi restaurantje met een prosecco en een klein hapje vooraf. Na wat keuzestress kwam het advies om onze twee voorgerechten na elkaar te serveren en te delen! Eerst Burrata (soort hele zachte mozzarella) met Bottarga (gedroogde en tot plakje geperste visseneitjes) op crostini met wat sla. Erg lekker (Ik houd absoluut niet van vissmaken en die heb ik er dus niet in geproefd). Het andere voorgerecht was paddenstoelen in tempura met een sausje van Blue Stilton. Dit gerecht vond ik zo mogelijk nog lekkerder! De hoeveelheid hiervan was erg ruim en de prijs (20 euro) best hoog. Dit was een dagspecialiteit. Als hoofdgerecht hadden we een zalmpakketje in bladerdeeg en een “burger” 43. Het zalmpakketje smaakte volgens mijn partner goed. Mijn burger bestond uit langzaam gegaard rundvlees, stoofvlees (dus niet gemalen). Absoluut een heerlijk gerecht, jammer dat de verse chips zacht was. Als dessert nam mijn partner de warme peer met gember en donkere (warme) chocoladesaus. Ik kon geen dessert meer op. Achteraf gezien was 1 voorgerecht samen beter geweest. Bij de voorgerechten dronken we een glas vermentino en bij de hoofdgerechten een glas cannonau. Beide wijnen waren heerlijk (6 euro per glas). Advies: neem een fles.
Helaas was er geen limoncello of mirto. Dus nam mijn partner een koffie tot besluit en ik maakte de fles mineraalwater leeg. De rekening bedroeg uiteindelijk 103,50 euro. Dat viel ons een beetje tegen... maar de kwaliteit van het eten vonden wij erg goed.

2 juni 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Het eten was echt excellent! Heel verfijnd, mooie combinaties, mooie porties!
Super vriendelijke en behulpzame bediening die waarschuwen als het gerecht veel tijd nodig heeft om bereid te worden.
Romantische sfeer top!
Zeker een aanrader!

26 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Een prachtig restaurant in een stille verdoken straat. Gerund door dames met power en een hart voor culinair genot. Een aanrader.... niet uitstellen, boeken en genieten. Carla & Dirk

Reizigers die Al 43 di via Doria bekeken, bekeken ook

Alghero, Province of Sassari

In Al 43 di via Doria geweest? Deel je ervaringen!