Beoordeeld op 16 augustus 2016

Is prachtig hotel gelegen aan de Canale Grande in vergelijking met Bauer en Daniele
Heeft eigen pier waar taxi kan aanleggen; dus geen gesjouw met koffers en zoektocht naar je hotel; hotel heeft marmeren interieur en is zeer ruim; kamers op 4de en 5 de verdieping hebben terras met prachtig zicht op Canale Grande; persoonlijke service en check-in; ontbijt is uitgebreid en wordt geserveerd met uitzicht op Canele Grande
Oppassen met online reservatie voor dinner : men valt uit de lucht als je je online- reservatie voorlegt; menu Sensa Terra oogt sensationeel maar is duur en niet lekker

Kamertip: Boek kamer op 4de of 5de verdieping
Datum van verblijf: augustus 2016
Beoordeeld op 8 maart 2015

Ik had een kamer met zicht op het grand canal. Dit maakt de kamer (en het verblijf) automatisch al goed gestart. Er zijn echter ook kamers met zicht op muren... Hou hier rekening mee bij de reservatie.
We zijn aangekomen per watertaxi, die gewoon aanmeert aan de steiger van het hotel. Heel handig en leuke ervaring.
De kamer op zich had alle comfort. Bad, douche, zeer goede matras/kussens en een haardroger (2000w).
Dicht bij San Marco plein. Ontbijt is royaal. Heel veel keuze in ontbijt, beleg, sapjes.... Een prachtig ontbijt.
Twee nadelen: het was redelijk warm in de kamer (ook al stond de blazer op koud) en de WiFi is betalend. Ik had de optie tussen 6€ per uur of 12€ per dag. Ik vind dit niet passen bij het niveau (en de prijs) van het hotel.

Kamertip: Probeer je wifitoegang in de kamerprijs te krijgen. Zicht op gran canal is prachtig en rustgevend.
Datum van verblijf: maart 2015
  • Reistype: Reisde voor zaken
Beoordeeld op 7 januari 2015

Over het hotel, de ligging, de service etcetera niets dan lof. De prijzen daarentegen zijn bijzonder hoog. Wil je wifi, hetgeen toch inmiddels hetzelfde als stroom en water is, dan betaal je daar €6 per uur voor en moet je maar afwachten wat de snelheid is. Wil je een goede snelheid dan kost dat €35 per dag. Moet niet gekker worden.
Ontbijten is ook niet misselijk, €30,- p.p. Kortom goed hotel, mooie kamers, vlakbij San Marco maar veel te duur.

Datum van verblijf: december 2014
Beoordeeld op 17 mei 2014

Vlak bij San Marco en met prachtig terras langs Canale Grande. Een ontbijt op dit terras is een romantische todo. Restaurant viel tegen bij ontvangst waarnaar we een ander gekozen hebben vlak in de buurt.

Datum van verblijf: mei 2014
Beoordeeld op 22 augustus 2013

Zeer mooi hotel, ideaal gelegen dicht bij San Marco en het vertrekpunt van de vaporetto's.
Het ontbijt op het terras met zicht op Canal Grande, het eiland San Giorgio Maggiore en de kerk van Santa Maria della Salute dompelt ons reeds helemaal in de sfeer van Venetië. Het hotel moet zeker volgeboekt geweest zijn, toch hebben we nooit moeite gehad om een leuk plekje aan het water te bekomen en hadden we ook niet een ' overduk' gevoel, integendeel.
We hadden een Grand Deluxe Room met het bekende heerlijke heavenly bed. De kamer had geen uitzicht tenzij over een soort dak en de andere kamers errond gelegen maar uiteindelijk verlieten we 's ochtends de kamer om slecht 's avonds terug te keren en dan blijft het vooral erg prettig om in een mooi opgeruimde kamer met perfect werkende airco tot rust te komen.
De badkamer vond ik nogal klein, de douchekoppen zijn verkalkt en zien er niet erg fris uit dus aan revisie toe maar verder is het O.K.
Zelf heb ik geen problemen gehad, toch vond ik de receptie onderbemand en zag ik een lange rij van talrijke wachtende personen met slechts 1, soms 2 personen aan de balie.
Mijn SPG-status werd meteen erkend, toch vergat men bij de eindafrekening mijn keuze voor gratis WiFi, hetgeen wel meteen gecorrigeerd werd.
Ook moesten we extra vragen om onze bagage naar de kamer te brengen en de weg naar de kamer te tonen: niet echt wat men verwacht van de standing van dit hotel.
Op de website van het hotel zou men een beter gedetailleerde kaart moeten plaatsen met een duidelijke bewegwijzering vanaf de vaporettostop.
Er is wel een geschreven uitleg maar een voorgedrukte kaart met vertrekpunt en pijl zou handiger zijn.
Zelf hebben we de boot genomen vanaf de luchthaven tot San Marco Vallaresso, op de heenweg duurde het zowat 2 uur terwijl de terugrit amper een uur in beslag nam. De korte wandeling naar het hotel is goed te doen, toch rekening houden dat er 2 bruggetjes zijn dus koffers moeten getild worden.
We hebben onze dagen vooral gebruikt om de Biënnale te bezoeken.
Het eten in La Cusina is een aanrader met een zeer vriendelijke bediening en daarna sluit een laatste drankje op het terras van de bar een vermoeiende dag perfect af.
Gezien de Biënnale zijn vele andere plekken nog te verkennen, dus hopelijk kunnen we snel weer een boeking maken en we zullen niet aarzelen om dan weer voor de Westin te kiezen.

Kamertip: Wijzelf hadden een kamer in het gebouw Regina, zonder uitzicht maar zeker O.K. Ik denk dat alle kamers voldoen aan de eisen van de Westinketen. Uit andere reviews kan men zich wel voorstellen dat een kamer met zicht op Canal Grande of het zijkanaal zeker een nog meer positieve ervaring zal geven doch hier zal ook een ander prijskaartje spelen tenzij men een upgrade krijgt, hetgeen in de drukke vakantiemaanden niet zo vanzelfsprekend is en men uiteindelijk ook reeds bij het ontbijt en 's avonds op het heerlijke terras kan genieten van het uitzicht.
Datum van verblijf: augustus 2013