“Heerlijk knabbelen”

Osteria alla Bifora
Geclassificeerd als nr. 394 van 1.680 Restaurants in Venetië
Keukens: Italiaans
Geschikt voor: Romantisch, Lokale keuken, Barscene
Dineropties: Ontbijt, Na sluitingstijd, Diner, Lunch, Buiten zitten, Reserveringen
Wijk: Dorsoduro/Accademia
6 november 2017 beoordeeld

Een restaurant waar een rij Italianen staat te wachten tot er plaats is. Je mag dan gewoon aanschuiven naast anderen. Er is geen keuken. Ze serveren prachtige plateaus met vis en vlees. Grote kannen bier of wijn erbij. Leuke informele bediening. Dit is echt geen toeristentent. eenvoudig maar voortreffelijk .

Datum van bezoek: november 2017

12 september 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Lekker plankje met vleeswaren en paar stukjes kaas. Geroosterd brood en olijfolie erbij. Echt even puur italie! Met een biertje & aperol spritz waren wij €21 kwijt. Nette prijs.

Datum van bezoek: september 2017
1 september 2017 beoordeeld

Eindelijk tussen al die toeristische vallen toch nog iets authentiek. Charcuterie, inktvis, carpaccio's,... Allemaal heel simpel en puur gebracht. Porties misschien zelf absurd groot. Bediening kan wel beter. Zeer afstandelijk waar je toch meer het warme en lokale verwacht. De locatie is wel super aangezien deze gelegen is op in mijn ogen 1 van meer charmante pleinen van Venetïe. Perfect om te ontspannen. Hou er wel rekening mee dat je ook wel genoeg betaald voor de grote porties.

Datum van bezoek: augustus 2017
1 mei 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Eenvoudig maar super lekker. Met z'n tweeën schuif je aan bij een langere tafel om te genieten van de drukte om je heen. Gekozen voor de selectie van vleeswaren en kaas. Dat was het meer dan waard. Volgende keer in Venetië gaan we zeker weer.

Datum van bezoek: mei 2016
15 april 2015 beoordeeld

Campo Santa Margherita een van de mooiste pleinen van Venetie, gelegen in de wijk Donsoduro. De Osteria Alla Biforo ligt ongeveer op het midden van plein. Wij zijn hier echt toevallig terecht gekomen omdat datgene waar echt van plan waren om te gaan eten, volzet was. Met het mooie weer namen we plaats op het terras. De ober was zeer vriendelijk en behulpzaam en sprak zelf mooi Engels. We namen enkele cichetti's, Italiaanse tapa's, waaronder de enorme vleesschotel, inktvisjes in eigen nat en sardienen.
Alles was super lekker. Voor een prijs waar je op het San Marco nog geen kippevleugeltje kan eten, heb je hier zalig gegeten en gedronken. Een plek waar buiten enkele toeristen, enkel de plaatselijke bevolking komt eten. Een plek waar je kan genieten van spelende kinderen en toch rustig kan eten.

Datum van bezoek: maart 2015

Reizigers die Osteria alla Bifora bekeken, bekeken ook

Venetië, City of Venice
Venetië, City of Venice

In Osteria alla Bifora geweest? Deel je ervaringen!