National Cinema Museum (Museo Nazionale del Cinema)
Vandaag geopend: 09:00 - 20:00

Google
Manieren om National Cinema Museum (Museo Nazionale del Cinema) te ontdekken
vanaf US$ 29,31
Meer info
vanaf US$ 83,10
Meer info
Beoordeeld op 7 november 2018

Vermoedelijk was 2 november een feestdag. Het was stikdruk. Gelukkig had ik mijn tickets op voorhand langs internet besteld. Het museum is leuk opgezet en voor de kinderen (7 en 10) waren er hier en daar ook wat doe-activiteiten. Maar over het algemeen blijf ik wel wat op mijn honger zitten. Het is niet het leukste museum dat ik in Turijn heb gedaan. Misschien is het wel de immense populariteit voor het museum en voor de Mole (die we overigens niet hebben gedaan) die afbreuk doen aan dit soort van musea.

Datum van activiteit: november 2018
Beoordeeld op 20 september 2018

Erg volledige (technische) geschiedenis van fotografie en film,
met veel praktisch uitgewerkte delen. Een paar opmerkingen zijn wel belangrijk: op het einde van de tour kom je in een grote open ruimte waar je in spiraal naar boven kan lopen. Hier heb je echter wel een audiogids nodig …. die je eerst een verdieping lager moet ophalen. Verder is dit zeker ongeschikt voor mensen die niet goed kunnen stappen.

Datum van activiteit: september 2018
Beoordeeld op 5 september 2018 via mobiele applicatie

Heel mooi en interactief museum. Ideaal met kinderen. Zeker de moeite waard en heel leerrijk ook.
Prijs valt ook goed mee.

Datum van activiteit: augustus 2018
Beoordeeld op 11 augustus 2018

Zeer bijzonder museum in prachtig gebouw. Leuk en leerzaam museum. Van de uitleg van de betekenis van het licht, via de allereerste foto’s naar de (stomme) film. Neem ook de lift naar het uitzichtpunt. Prachtig.

Datum van activiteit: augustus 2018
Beoordeeld op 23 juli 2018 via mobiele applicatie

Je moet je tijd nemen om dit museum te bezoeken. Er is zoveel te zien dat je toch 3 uur nodig hebt! Knap concept

Datum van activiteit: juli 2018