“zondag 12.00 uur: een tijdreis naar de vijftiger jaren”

Santuario di Madonna di San Luca
Van tevoren boeken
Meer info
US$ 85,29*
Vanaf
Privétour: Klassieke Bologna-wandeltocht
Geclassificeerd als nr. 17 van 378 dingen om te doen in Bologna
31 mei 2018 beoordeeld

In de herfst en wintermaanden zul je weinig belangstellenden treffen. In de zomermaanden des te meer. Op zondag 12.00 uur is er een klassieke H. Mis gaande en waan je je als Nederlander terug in de vijftiger jaren van de vorige eeuw. Een bomvolle kerk. Diverse biechtstoelen tegelijkertijd in functie. dus als jouw Italiaans voldoende OK is, wordt hier een kans geboden.... Klooster en kerk zijn schitterend gelegen. De toegangsweg is steil. Het toeristentreintje er naar toe erg handig. San Luca ligt pakweg 4 km van het stadscentrum vandaan. De weg terug wandelen is gemakkelijker te doen, dan heen èn terug. Het uitzicht op de stad Bologna vanaf San Luca is niet erg spannend; het lieflijke landschap aan de andere kant des te mooier. Kortom, een aanrader!

2 mei 2018 beoordeeld

Op een warme zondag voormiddag deden wij te voet de klim onder de arcades naar de kerk toe. Het was vermoeiend maar ook bezinnend. Bij onze aankomst zat de kerk bomvol. Veel devotie. Het echte Italië.

19 april 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Overal lees en hoor je over deze bezienswaardigheid, maar hoe de route precies loopt vind je nergens. We hebben uitleg gevraagd bij het toeristenbureau. Er gaat een treintje voor 10 euro (aan te raden gezien de steile route en vele trappen), maar soms moet je 2 uur blijven voordat het treintje weer terug gaat. Wij zijn daarom teruggelopen (spierpijn! :p). Je kunt ook vanaf Piazza Maggiore naar Saragossa lopen onder de portico's en die volgen tot Meloncello en uiteindelijk de basiliek. Je hebt boven een mooi uitzicht. Er is een wc, maar verder niks. Neem dus evt. eten en drinken mee. Wij vonden het niet heel bijzonder maar ieder zijn ding.

7 april 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Je kan kiezen om de tocht onder de 666 arcaden te voet af te leggen of je kiest voor het toeristentreintje dat vertrekt op piazza maggiore (€10/retour). Wat je ook kiest, de kerk is mooi, het uitzicht prachtig!

Bekijk meer beoordelingen
2 april 2018 beoordeeld

We hebben een toeristentreintje genomen vanaf de Piazza Maggiore (10 euro pp) om ons de klim naar boven te besparen. Het ligt namelijk buiten de stad op een heuvel. Het uitzicht vanaf boven is mooi maar het gebouw zelf viel tegen, het is slecht onderhouden en verwaarloosd. Van binnen ook niet echt bijzonder.

Reizigers die Santuario di Madonna di San Luca bekeken, bekeken ook

In Santuario di Madonna di San Luca geweest? Deel je ervaringen!