“absoluut niet de moeite waard om 450 traptreden te beklimmen”

Torri degli Asinelli e Garisenda
Van tevoren boeken
Meer info
US$ 17,96*
Vanaf
Bologna stadswandeling
31 mei 2018 beoordeeld

Het is een aardige, sportieve oefening om alle traptreden op te gaan, maar het uitzicht is weinig verrassend: een stel rode daken...
Enkele delen van de trap zijn steil en gemaakt voor kleine voeten, want sommige stukken hebben zeer smalle traptreden. Achterste voren op- en afgaan dus. Wie al eens een stad van boven heeft bekeken kan deze attractie gewoon overslaan, tenzij hij/zij het overgeslagen bezoek aan de sportschool wil compenseren.

31 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Als je Bologna in zijn geheel wil zien dan moet je deze toren wel bezoeken. Je moet wel een goede conditie hebben en niet al te veel last hebben van hoogtevrees het is een hele klim van meer dan 90 meter. Vergeet niet eerst kaartjes te reserveren bij de toeristische dienst op Piazza Maggiore of via internet. Bij de toren kan je geen kaartjes kopen en er wordt gewerkt met tijdsslots.

18 april 2018 beoordeeld

Als je in Bologna bent moet je zeker de Asinelli toren beklimmen. Opgelet, aan de toren zelf kun je geen kaartje kopen. Dit kan enkel via het toerisme bureau op de Piazza Maggiore of online. Een ticket kost 5€ maar het uitzicht dat je ervoor terug krijgt is adembenemend ! Je gaat eigenlijk in shiften naar boven. Wij hadden onze kaartjes gekocht om 16u50 en konden de toren op om 17u en moesten terug beneden zijn om 17u40. We deden er ongeveer 10 minuten over om de bijna 500 trappen te beklimmen dus heb je nog ruimschoots de tijd om van het prachtige uitzicht te genieten eenmaal je boven bent. Het hoeft mensen met hoogtevrees ook helemaal niet af te schrikken want boven is alles afgesloten met tralies en dit geeft toch een veilig gevoel. Blij dat ik het gedaan heb !

7 april 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

De torens kan je niet missen bij een bezoek aan Bologna. Wil je de Asnellitoren beklimmen, koop dan onlinetickets of ga eerst via infokantoor op piazza Maggiore. Aan de toren zelf kan je geen tickets kopen. Bij aankoop moet je tijdslot kiezen, om 10.15 was het op zaterdag nog rustig.

Bekijk meer beoordelingen
1 maart 2018 beoordeeld

Grappig als je ervoor staat, de ene toren staat duidelijk scheef ten opzichte van de andere. Op het pleintje tref je ook leuke winkeltjes aan, in de directe omgeving ook uitstekende restaurantjes, echt even gaan kijken dus.

Reizigers die Torri degli Asinelli e Garisenda bekeken, bekeken ook

Bologna, Province of Bologna

In Torri degli Asinelli e Garisenda geweest? Deel je ervaringen!