Vandaag geopend: 07:00 - 18:30

vanaf US$ 41,80
vanaf US$ 31,80
vanaf US$ 37,10
29 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Tip van de dag neem een tour gids! Het is dubbel en dwars je geld waard! Het is zo groot dat je anders uren en uren aan het lopen bent. De gids zal je ook wat meer info geven over de historie en waar de paus zelf woont. Het is echt iets dat je ooit in je leven moet hebben gezien. Maar ook hier is het weer extreem druk en heel erg warm! Want ze hebben niet overal airco

27 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Wij hadden Donderdag om 10:00u de langste wachtrij van de dag, het hele plein rond. Na 1 uur doorschuifelen over een van de mooiste pleinen van de wereld waren we voorbij de beveiliging. Dat viel reuze mee. Eerst de koepel bezocht. 8 euro voor de trap en 10,- voor de lift. Het laatste deel kan alleen met de trap. De klim is zwaar maar zeer de moeite waard. Tip: Neem een goede mobiel of tablet mee voor de foto's. Die hebben een kleine lens en kunnen door het beveiligingshek fotograferen. (Ooit was dit een geliefde plek voor gelovige zelfmoordenaars)
Weer terug beneden de kerk bezocht. (Gratis) Het was 12:00u en op het plein zag je dat de wachtrij gehalveerd was. Wat je ook zag was dat dames met ontblote schouders het gebied bij de kerk niet op mochten. Daar wordt dus op gecontroleerd. De kerk zelf is zo overweldigend dat is hier niet te beschrijven. Als je tijd genoeg hebt adviseer ik de audiotour. (5 euro p.p. zonder de crypte). Deze tour wordt indien mogelijk op je telefoon gezet. Anders krijg je een kastje mee (na ID kopiëren en zo) en nog een Euro als je geen oortje bij je hebt. Er zijn delen van de kerk afgezet voor gebed. Oortje en camera uit en er even tussen gaan zitten is geen probleem.
De grootste kerk ter wereld is wat mij betreft ook een van de mooiste.

22 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Het st.pieterplein is gratis, maar voor de rest (musea en Sixtijnse kapel) betaal je. Nadeel is ook dat je 2x in de enorme rij staat waardoor een totaal van 5 uur wachten een realiteit is. Ook moet je af en toe langs metaaldetector zonder duidelijke reden. De 1 moet er door met afdoen van alle metalen en 2m ernaast loop je er langs heen.

22 mei 2018 beoordeeld

Meer dan een bezoek waard, zeker met een gids aan te bevelen. De Vaticaanse musea, de Sixtijnse kapel en vooral de Sint-Pietersbasiliek zijn een must bij een eerste bezoek aan Rome.

21 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

De Sint Pieter is enorm indrukwekkend! Gigantisch en vol kunst. Echte aanrader vind ik om naar boven te lopen voor een uitzicht over Rome. Dit kost €8 (€10 als je een gedeelte met de lift wil) en het zijn 550 treden, dus het vraagt wel even wat. Je kunt dit ook los van het Vaticaan/Sixtijnse kapel doen.