“Zeker na de verbouwing een regelrechte aanrader.”

Galleria Nazionale d'Arte Moderna
Van tevoren boeken
Meer info
US$ 76,34*
Vanaf
Nationale galerie voor moderne kunst in Rome ...
Geclassificeerd als nr. 138 van 1.974 dingen om te doen in Rome
Type: Kunstmusea, Musea
Attractiegegevens
1 juni 2018 beoordeeld

In de Galleria Nazionale waren altijd interessante werken te zien van Italiaanse Kunstenaars van de 19e eeuw tot nu, maar nu staan deze bijzonder fraai opgesteld! Nogmaals een aanrader!

Datum van activiteit: januari 2018

20 april 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

De logica van de schilderijen is niet altijd te volgen, maar daarom wel leuk. Vooral schrok ik terug van het idee dat ik 75 zalen door moest, maar het viel reuze mee ;)
Van veel grote namen, hangt hier wel een schilderijtje. Het zijn geen top stukken, maar je moet met je verzameling ergens beginnen. En misschien is Rome niet de stad voor de moderne kunst.....

Datum van activiteit: april 2018
31 oktober 2017 beoordeeld

Mooie balans van 'oude' en nieuwe moderne kunst in rustige ruime omgeving. redelijke prijs. restaurant aan de zijkant is perfect voor lunch of diner.

Datum van activiteit: oktober 2017
18 januari 2017 beoordeeld

In een monstrueus gebouw, een neo-klassiek gedrocht uit Mussolini's tijd, schat ik, kan je een amalgaam hedendaagse kunst eind 1900 bezichtigen. De opstellingen zijn confronterend, dus zijn de werken wat dooreen gegooid en is de algemene lijn onduidelijk. Futuristische en artepovera-werken uit Italïe uit de topklasse, verder onduidelijke dingen uit andere tijdsvakken. Een beetje een rommeltje en alleen te doen indien je écht voor kunst gaat of het weer rotslecht is. Ook moeilijk om er te raken met openbaar vervoer, tweemaal overstappen per tram.

Datum van activiteit: januari 2017
Bekijk meer beoordelingen
12 november 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Rome is een openlucht museum. Maar dit pareltje van moderne kunst had ik hier niet verwacht. Van Gogh, Klimt tot Cezanne, Monet en Warhol. Mondriaan dacht ik ook gezien te hebben - weet ik niet zeker. Zelfs Kees van Dongen (ben ik een grote fan van). En twee prachtige werken van Ettore Tito (Autunna) en Stefano Arienti (Ninfee). Het museum is mooi van opzet, beetje vergelijkbaar met het Stedelijke Museum in Amsterdam. Mooie en grote collectie, niet te druk en mijn inziens van grotere allure dan je vooraf zou denken. Zeer de moeite waard.

Datum van activiteit: oktober 2016

In Galleria Nazionale d'Arte Moderna geweest? Deel je ervaringen!