“wat een geschiedenis”

Van tevoren boeken
Meer info
US$ 34,72*
Vanaf
Officiële tour door het Colosseum zonder wachtrij ...
Geclassificeerd als nr. 3 van 2.024 dingen om te doen in Rome
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Prijs: Ja
Aanbevolen duur van bezoek: 2-3 uur
31 mei 2018 beoordeeld

Door uitleg goed gids een heel ander beeld gekregen van dit gebouw,was idd een place tot be voor alle lagen van Rome

30 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Zoals voor velen stond ook bij mij tijdens mijn citytrip naar Rome deze maand het Colosseum ongeveer bovenaan de lijst en met reden. Uiteraard is dit gebouw niet voor niets zo ongeveer het belangrijkste kenmerk van Rome. Ondanks dat het zo oud is en je kunt zien dat er veel gerestaureerd is en wordt voel je bijna het oude Rome herleven als je er bent. Aanrader!!!

28 mei 2018 beoordeeld

De "skip the line" rechten van de Roma pas waren erg nuttig. De rij met wachtenden was bijna net zo imposant als het monument zelf. Het is geweldig te zien wat ze in vroeger tijden voor elkaar konden krijgen. Verder heb ik niet zo veel met dit restant van het verleden. Er is te veel kapot om nog interessant te zijn. Je moet veel verbeelding hebben om er iets van te maken.
Bijvoorbeeld: Het aantal bezoekers in de Romeinse tijd wordt geschat tussen 40.000 tot 70.000 mensen. Deze ruime schatting geeft prima weer wat men precies van dit gebouw nog weet. Niet zo veel dus. Wat dacht je van: Daar bij die bomen heeft een enorm groot beeld gestaan waar het Colosseum zijn naam aan te danken heeft. Ik ben niet naar Rome gevlogen om te zien waar een beeld gestaan heeft.
De bovenkant van het gebouw is afgestort met beton om verder verval te voorkomen. De audio guide werkte niet al te best en telde maar een paar informatie punten en verder was het kolossaal druk.
De oefening van de brandweer die over het hoogste punt liepen dat was wel spannend maar helaas redelijk uniek.

28 mei 2018 beoordeeld

Het Coloseum in Rome mag je natuurlijk niet missen. Wij zijn aan het einde van de middag gegaan omdat het dan rustiger is. Het was niet onze eerste bezoek maar het lijkt er wel op dat ze altijd aan het restaureren zijn. Een beetje de toeristen stroom stroomlijnen en wat meer aandacht aan mooie uitzichtpunten (zonder dat er stijgers te zien zijn) zou de ervaring echt beter maken.
Verder geen discussie of je moet gaan, zonder dit heb je Rome niet gezien. Als je rondloopt denk je toch echt "Rare jongens die Romeinen..:-)"

Bekijk meer beoordelingen
28 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Colloseum is iets wat je moet zien wanneer je Rome bezoekt, maar enkele uren in een rij staan was niet ons plan. Skip the line is een goede optie, duurt 40 minuten.

In Colosseum geweest? Deel je ervaringen!