“Grootste winkelstraat”

Vanaf
Ontdek Rome tijdens een 3 uur durende fietstocht
Geclassificeerd als nr. 129 van 1.971 dingen om te doen in Rome
7 september 2016 beoordeeld

Zeer lange winkelstraat die je niet kunt vermijden - en als je van winkelen houdt niet wil. Vanaf Piazza Venezia in een rechte lijn naar Piazza dep Popolo, met een paar warenhuizen en grotere winkels en vooral veel in het goedkopere segment (de duurdere winkels zitten bij de spaanse trappen).

12 januari 2016 beoordeeld

Prima shoppen. Grote en kleine Italiaanse maar ook Internationale namen zijn aanwezig. Met name mode, aangezien Italiaanse vrouwen dol zijn op kleding en sieraden.

24 september 2015 beoordeeld

Drukke winkel straat van Rome. Centraal gelegen en alle winkels kun je hier vinden. vanuit piazza venezia Kun je zo deze straat in lopen. (deels voetgangers gebeid)

27 maart 2015 beoordeeld

De Via del Corso is een lange smalle straat en loopt van de Piazza Venezia naar de Piazza del Popolo. De straat wordt momenteel alleen gebruikt door bussen en bestemmingsverkeer, maar is nog erg druk. Het noordelijke deel van de straat, richting Piazza del Popolo is een voetgangersgebied gebied. Hier rijdt (kruipt) het elektrische busje lijn 117 tussen door. De lengte van de straat ligt op ongeveer 1,5 kilometer. In de straat vind je een aantal kerken, piazza’s en palazzo’s zoals de kerk van San Carlo al Corso , de kerk van San Giacomo in Augusta , de kerk van Gesù e Maria, de Piazza Colonna met de oude kolom van Marcus Aurelius , de Galleria Alberto Sordi , de kerk van Santa Maria in Via Lata , het Oratorium van Santissimo Crocifisso , de kerk van San Marcello al Corso en het Palazzo Doria Pamphili. Lijn 117 rijdt de straat in één richting van noord naar zuid helemaal door.

Bekijk meer beoordelingen
19 oktober 2014 beoordeeld

Wandelend door de prachtige Via del Corso die een anderhalve kilometer lang Walhala is voor is voor diegenen die voor redelijke prijzen in Rome willen shoppen stuiten wij op de Basilica si Santi Ambrogio e Carlo, een rijk versierde barokke basiliek die hier ook wel Basilica San Carlo al Corso wordt genoemd. Ondanks dat we in Rome al heel wat kerken hadden bezocht namen we toch de moeite om er binnen te lopen en daar hebben we zeker geen spijt van gehad! Een prachtige kerk die een bezoek dubbel en dwars waard is.

Reizigers die Via del Corso bekeken, bekeken ook

In Via del Corso geweest? Deel je ervaringen!