Google
Aanbevolen ervaringen in en in de buurt van Torrevieja
vanaf US$ 67,09
vanaf US$ 55,72
vanaf US$ 56,85
vanaf US$ 79,60
Beoordeeld op 3 september 2019

Het was al niet meer de eerste keer dat ik het meer zag. Ik heb ergens nog foto's van toen we er in gingen zwemmen, 20 jaar geleden. Nu staan er overal bordjes dat dat niet meer mag. Toch weer een heel bijzondere ervaring!

Datum van activiteit: juli 2019
Beoordeeld op 18 augustus 2019 via mobiele applicatie

Salinas of zoutmeren...
Een natuurgebied, ongerept..mooi.
Scrub je huid met dit zuivere zout, en het voelt zijdezacht aan.
Het meer betreden doe je best met iets van schoeisel, welke tegen water kunnen, want op blote voeten kan het eerder pijnlijk zijn.
De oppervlakte kleurt rozig, en met wat geluk zie je er flamingo's.

Datum van activiteit: augustus 2019
Beoordeeld op 13 augustus 2019

De zoutmeren van Torreveija zijn naar verluidt de grootse zoutleverancier van Europa en de 2e ter wereld. Als je in de streek verblijft bijgevolg de moeite om even je licht op te steken, enerzijds om informatie op te doen anderzijds en om het zelf van dichtbij gezien te hebben natuurlijk.
Een leuke, en eigenlijk de enige reglementaire volgens mij, manier om dit te doen is het toeristentreintje. Het treintje vertrek op de promenade van Torreveija, waar de verkoopstalletjes op de dijk beginnen. € 7,95 voor volwassenen, € 6,95 voor kinderen en senioren. Dit lijkt me redelijk. De totale tocht neemt ongeveer een uurtje in beslag. Het uurrooster voor 2019 kun je op een van de bijgaande foto’s vinden.
Het treintje brengt u langs de dijk en enkele andere wegen tot het private domein. Onderweg komt er een Spaanse en Engelstalige uitleg door de luidsprekers. Soms moeilijk te verstaan door het omgevingslawaai van de auto’s. Op het domein krijgt u bijkomende uitleg (en kunt u vragen stellen) van een gids. Zo wist ze o.a. te vertellen dat de zoutbergen op het domein elk 15.000 Ton (!) zout bevatten. U krijgt de tijd om foto’s te nemen, ook vanop een speciaal daartoe aangelegde zoutheuvel.
Wij vonden het de moeite om eens te doen.

Datum van activiteit: juni 2019
Beoordeeld op 3 augustus 2019 via mobiele applicatie

Vanuit het centrum van Torrevieja kan je met een treintje en gids naar las salinas. Zeer interessant om eens te zien. €7,95 dit was het zeker waard.

Datum van activiteit: augustus 2019
Beoordeeld op 27 juli 2019

we hadden graag echt om het meer willen fietsen maar deze mogelijkheid is er niet.
de enige manier om bij de salinas te komen is met een toeristisch treintje. daar wordt een bandje gestart (als die het doet) in het Spaans en Engels. je gaat naar een industrie terrein wat er onverzorgd uitziet. bij het eindpunt mag er even uit het treintje gestapt worden voor enige uitleg, je mag op een zoutberg vanwege het uitzicht over het meer. (zie dus de foto) wij vonden het de moeite niet waard. helaas

Datum van activiteit: juli 2019