Lowieke Baardmans
Steenbergen, Nederland

Een prima hotel voor een prima prijs

Beoordeling van Hotel Galeon
4,0 van 5 bollen29 apr 2024 beoordeeldvia mobiele applicatie
Al vele jaren kiezen wij in de meivakantie voor Hotel Galeon in Sitges. De belangrijkste reden hiervoor is dat het hotel een tuin heeft met een zwembad waar je al gauw kunt liggen bakken in de zon, ook als het net te fris is aan het strand. Het zwembad is niet groot maar je kunt wel even lekker afkoelen als het warm is. Er zijn voldoende bedjes en je kunt handdoeken lenen bij de receptie. Dit jaar waren de jacuzzi’s afgesloten vanwege de droogte in Spanje. Het voordeel daarvan is dat je niet het idee hebt dat je naast Schiphol ligt te zonnen: de jacuzzi’s maken nogal wat herrie!

Zodra je het hotel binnenstapt, weet je waar de kroonluchters uit het Spookslot van de Efteling zijn gebleven.
Het overige ameublement in de receptie is waarschijnlijk de opgekochte inboedel van Abuela Dolores die overleden is tijdens de Spaanse burgeroorlog in 1936.
Het personeel bij de receptie is erg vriendelijk en behulpzaam.

Wij hebben altijd een kamer in het bijgebouw (Pavillon). Op de website staat dat de kamers hier luxueuzer zijn, dat wil zeggen dat ze beschikken over een waterkoker.
Ook als je Pavillon binnenstapt, lijkt het of je de teletijdmachine van Professor Barabas uittapt en terecht bent gekomen in 1836. Alles is donker en massief.
Graag vraag ik aandacht voor de imposante kunstverzameling in dit hotel. De schilderijen die her en der aan de muren hangen zijn zeer bijzonder, vooral die op de gangen. De lokale dagbesteding in Sitges is waarschijnlijk blij dat ze hun atelier weer leeg hebben en stuurden zelfs iemand mee om de gevingerverfde doeken op te hangen in de ontbijtzaal. Na het zien daarvan heeft de klusjesman van het hotel de klus weer overgenomen.

De kamer zelf wordt iedere dag schoongemaakt en voorzien van schone handdoeken: dat is fijn want na een douche zijn de handdoeken bruin in plaats van wit.
Het brede bed ligt goed maar zou 10 centimeter langer mogen zijn.
De douche is zo ruim dat zelfs Marc van der L. zich hier kan opfrissen, heeft verschillende standen en stralen en is dus prima voor een Spaanse douche.
De kast is ruim genoeg om alle meegebrachte kleding te herbergen en ruikt precies zoals alle kasten in Spanje. Leve de geurdoekjes van Robijn!
De kamer beschikt verder over een klein koelkastje, een tv en een gebruiksvriendelijke kluis.
Wat ik mis, zijn de stopcontacten naast het bed zodat je ‘s nachts je telefoon kunt opladen.

Hotel Galeon staat bekend om zijn ontbijt. Het ontbijt is inderdaad goed maar levert volgens ons ieder jaar iets aan kwaliteit in. Maar je hebt nog steeds heel veel keus en hoeft dus geen honger te lijden.

Als je kijkt naar prijs/kwaliteit, denk ik dat je nergens beter kan zitten in Sitges. Volgend jaar zijn we dus waarschijnlijk weer van de partij🌞
Datum van verblijf: april 2024
Reistype: Bezocht met een partner
Is er een probleem met deze beoordeling?
  • Lol.travel
0.8 km van Hotel Galeon
Hotel Sunway Playa Golf & Spa Sitges
2.6 km van Hotel Galeon
Zwembad
Garden for breakfast and relax
  • Expedia.com
0.0 km van Hotel Galeon
Piscina
  • Algotels
1.3 km van Hotel Galeon
Restaurant
Meer hotels in Sitges bekijken
Beoordeeld op 14 oktober 2021 via mobiele applicatie

Centraal gelegen hotel in het centrum van Sitges en 5 minuten lopen van het strand. Het is al een wat ouder traditioneel hotel maar ze hebben er alles aan gedaan om het te upgraden. Ruim ontbijt, hele goede persoonlijke service bij entree, hotel wordt van top tot teen schoongemaakt (elke dag) en de lekkerste strortdouche die ik ooit ben tegengekomen. Ook de Corona regels worden nageleefd en op elke verdieping kun je je handen ontsmetten. De sfeer is gemoedelijk en vriendelijk. Sowieso is de sfeer in Sitges relaxed en overal heerlijke tapas restaurantjes in de directe omgeving. Het openbaar vervoer, trein en bus, is vlakbij en je hebt voor weinig geld een directe verbinding naar Barcelona Centrum en het vliegveld.

Datum van verblijf: oktober 2021
Beoordeeld op 28 september 2019 via mobiele applicatie

Weer in Galeon en

Ja, het is ouderwets en
Ja, het is gehorig en
Ja, het is echt Spaans en
Ja, het is erg sfeervol en
Ja, het personeel is gemeend vriendelijk en
Ja, het ontbijt is overweldigend
Ja, de prijs is super en
Ja, het is super schoon en
Ja, de bedden zijn goed en groot

Dus, laat een plekje voor ons vrij🤫

Datum van verblijf: september 2019
GerenciaSitges, Gerente van Hotel Galeon, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 30 september 2019

Heel erg bedankt voor je oorspronkelijke mening. We zijn erg blij dat je een goed verblijf hebt gehad in Sitges en bij ons. Ik hoop je weer te begroeten als je een dezer dagen terugkeert.

Beoordeeld op 1 september 2019

Uitstekend hotel! Goede kamers, dagelijkse schoonmaak en vervanging handdoeken, uitermate vriendelijk personeel die hun uiterste best doen om het naar je zin te maken. Strandlakens zijn beschikbaar, evenals parasols, etc etc. Zeer uitgebreid ontbijtbuffer, voor ieder wat wils. Zeker een aanrader, en wij komen zeker terug !

Datum van verblijf: augustus 2019
GerenciaSitges, Gerente van Hotel Galeon, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 2 september 2019

Heel erg bedankt voor jullie reacties. We zijn blij dat onze inspanningen beloond zullen worden voor hun tevredenheid. Wij hopen u weer tegemoet onder ons. Met vriendelijke groet,

Beoordeeld op 14 juni 2019

Je krijgt waar voor je geld. Ik vond het een beetje gedateerd - de meubels, stijl
Het personeel is heel vriendelijk en oprecht!
Het is netjes, goede housekeeping , bedlinnen, airco enz.
Ik sliep in een kamer in het bijgebouw, rustig en goed gelegen ten opzichte van het centrum.

Datum van verblijf: juni 2019
GerenciaSitges, Gerente van Hotel Galeon, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 17 juni 2019

Bedankt voor het schrijven van een hotelbeoordeling.

Beoordeeld op 28 augustus 2018 via mobiele applicatie

Nog steeds een goed hotel. Heerlijk ontbijt, vriendelijk personeel en schone kamers.
Maar na 10 jaar zijn veel dingen nog wel hetzelfde. Kamers hebben nieuwe badkamers maar kom op Galeon ga mee met de tijd en blijf niet hangen in het verleden qua meubilair en afwerking van veel zaken.

Datum van verblijf: augustus 2018
GerenciaSitges, Gerente van Hotel Galeon, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 29 augustus 2018

Hartelijk dank voor uw mening.