“Daar vlieg je voor om...”

Can Paixano (La Xampanyeria)
Geclassificeerd als nr. 279 van 10.951 Restaurants in Barcelona
Geschikt voor: Barscene, Lokale keuken
Dineropties: Diner, Lunch, Ontbijt, Na sluitingstijd
Wijk: Barceloneta
22 augustus 2016 beoordeeld

Barcelona moet je lopend doen. Echt. Zo ontdek je plekken die miljoenen toeristen niet zien, want die zitten in afgezaagde dubbeldekkers met 50 km per uur foto's te maken van onvergetelijke plekken. Enfin. In een straat van niks met ook niks, waar je met de auto niet komen kan, zit halverwege een deurtje, waarachter een lange Spaanse pijpenlaan is en donker geroezemoes komt. In een diepe tent wat het midden heeft van een schuur en werkplaats hangen grote gele borden aan de ene kant, en honderden flessen in een rek aan de andere kant. Ze hebben erg hun best gedaan om er vooral niets van te maken. Achter een lange bar in de lengterichting staan aan de ene kant heel veel mannen eten te maken met grof geschut, rook en herrie en aan de andere kant staan tientallen mannen en vrouwen dat op te eten. Er is één man die de bij voorkeur huisgemaakte bubbelrosé per fles uitserveert op de bar die niet lager komt dan ooghoogte in wijd uitstaande cocktailglazen en die hoort bij de warme broodjes, met serrano en andere fantastische ruige gerechtjes. Werkelijk alles klopt hier. Dit is zo de andere kant van een driesterrenrestaurant dat je er echt heen moet. Hou je ook nog van wat smerigheid op de grond, zoals honderden oude servetjes dan is La Xampanyeria het summum. Schoonmaken is hier niet te doen overdag. Het is er namelijk altijd vol. En je moet staan. Vandaar dat deze fantastische culinaire garage een portier heeft. Net als chique sterrenrestaurants. Er is geen verschil eigenlijk.

1 augustus 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Komen hier bij al onze bezoekjes aan Barcelona minimaal een keer langs om een flesje cava te nuttigen. De regel is om hier dan een hapje bij te bestellen, want de prijzen van de cava zijn érg laag. Een fles heb je al vanaf 5,55, en de kwaliteit is uiterst goed, ze maken het namelijk zelf. Ons favoriete hoekjes is rechtsachterin aan de bar. Hier staat altijd de zelfde barkeeper die de glazen tot op de millimeter nauwkeurig volgiet. Echt een plek voor levensgenieters!

16 juli 2016 beoordeeld

als je aan herbegin van de straat kijkt zou je niet zeggen dat er iets is gevestigd.Je moet het echt weten. Maar eens aan de voordeur zie je meestal heel veel volk staan. je kan er goedkoop lekkere cavia drinken en een broodje eten. Want de regel is: geen cavia zonder iets te eten. Is er wel erg klein en door de grote massa volk soms niet aangenaam om er te staan. Maar je mag Barcelona niet verlaten zonder hier eens binnen te gaan. Elke keer dat wij naar Barcelona komen (4 keer) gaan wij steeds hiernaartoe.

29 juni 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

We moesten dit meegemaakt hebben
ik had zoiets nog nooit gezien
Klein
bomvol en eten uit de hand en cava s in n te klein glaasje
Maar wel gezien en gevonden haha

29 mei 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Als je de straat inkijkt verwacht je geen cavabar, maar hij zit er toch echt. Gezellig, donkere bar met lekkere en goedkope cava. De cava is per glas te bestellen maar tussen de 4 en 7 € heb je ook een fles. Wel verwachten ze dat je dan daar ook een hapje eet. Voor een paar euro heb je een lekker broodje of wat tapas. Prima vertoeven en erg gezellig.

Reizigers die Can Paixano (La Xampanyeria) bekeken, bekeken ook

Barcelona, Provincie Barcelona

In Can Paixano (La Xampanyeria) geweest? Deel je ervaringen!