“Als er een culinair paradijs is ...”
Beoordeling van Disfrutar

Disfrutar
Geclassificeerd als nr. 65 van 11.097 Restaurants in Barcelona
Keukens: Mediterraan, Hedendaags
Dineropties: Ontbijt, Na sluitingstijd, Reserveringen
Wijk: Eixample
21 december 2017 beoordeeld

... dan moet het hier wel zijn. Het werkelijk perfecte smakenfestival in combinatie met uiterst vriendelijk, kundig en toegewijd personeel. En dat allemaal aan erg betaalbare prijzen. Wat Mekka is voor moslims, is Disfrutar voor foodies.

16 oktober 2017 beoordeeld

Nog niet het niveau van Alinea maar komt toch wel aardig in de buurt.
Als men creativiteit en smaak zo combineert dan behoor je tot de wereldtop.
Neem daar dan nog bekwaam en ongelooflijk vriendelijk personeel bij ( en niet in het minst de chefs ) , dan beleef je hier iets unieks.
Ik vrees dat deze zaak in de toekomst nog moeilijk te reserveren zal zijn.
De aangepaste wijnen waren ook mooi gekozen en zeer gevarieerd.
Prijs/kwaliteit een echte aanrader.
Ik hoop ooit weer te keren.

6 oktober 2017 beoordeeld

Wauw Wauw Wauw, iets anders schiet me momenteel niet te binnen.
Prachtig pand, zeer stijlvol ingericht en een droom van een terras. Zeer professioneel ontvangen, onmiddellijk gevolgd door een rondleiding (dessertkeuken, warme keuken, wijnkelder,....). De menu's worden duidelijk voorgesteld, keuze uit de klassieke gerechten die al jaren op de kaart staan in 20 of 25 gangen, een menu uit de nieuwe gerechten in 20 of 25 gangen, of een combinatie van de 2 in 30 gangen. Ook brengt de sommelier vrijwel direct de wijnkaart aan tafel. In een restaurant van dit niveau is het absoluut uitzonderlijk dat er flessen op de kaart staan van 26 euro, zelfs de betere (en die was echt top) Rosé Cava kostte geen 30 euro. En dan de gerechtjes.....de sterren van de avond ! Telkens kleine hapjes maar met een verfijning en diepgang die zijn gelijke niet kent. Personeel allemaal zeer bekwaam en handelend op sterren niveau ! We hadden al het voorrecht om te dineren bij de groten der aarde (Heston Blumenthal, Gordon Ramsey, Marcus Wareing,...), maar dit is "the other level"....Niet moeilijk met de 3 oud-chefs van El Bulli (jarenlang beste restaurant ter wereld) als eigenaars/chefs.....Deze 3 mannen hebben ons tevens persoonlijk begroet en zijn werkelijk een encyclopedie van kooktechniek. Kortom bovennatuurlijke culinaire perfecte waanzin is de beste manier om deze ervaring te beschrijven.

7 augustus 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Wauw, wat is dit !!!!
We zijn zeer gastronomisch, zoeken verfijning en werden hier door het degustatiemenu van 32 verschillende gerechtjes één voor één omvergeblazen door zowel presentatie als smaak !!!

Teveel om om te noemen, je moet je zelf laten verrassen, maar een paar voorbeelden : een stukje eikenhout wordt aan tafel verbrand, de rook opgevangen, vermengd met appelsap zodat je een licht gerookte smaak krijgt en dit ging perfect samen met een schaaldierengerechtje. Een consommé van konijn in een cognacglas met een ijsblok, een koekje van de lever en een oesterbijgerecht als tegensmaak, met de uitleg dat het ook anders op niet traditionele manier kan. Geweldig!!
Ook voor mijn vegetarische vrouw alle gerechten perfect vervangen
We nemen altijd onze 4 kinderen mee (1 tot 12 jaar), geen enkel probleem, ze werden op hun wenken bediend !!!

Wijnen : we zijn moeilijk maar toch de aangepaste wijnen genomen, iets wat ik in België zo goed als niet meer durf doen. Wederom wauw, 11 aangepaste wijnen, echt aangepast, van een geëvolueerde Duitse riesling tot een gecarameliseerde sherry.
Wat kunnen deze mensen smaken combineren!!!!

Personeel : top !! Geen enkele fout, het minste hebben ze gezien, zeer bekwaam, net aanwezig genoeg zonder erover te gaan. Bovendien stralen ze passie uit, en zijn ze uiterst attent voor de kinderen.

We hebben al meerdere 2- en 3-sterren zaken aangedaan, maar dit zijn we nog niet tegengekomen, we denken eraan binnen een paar maanden speciaal voor dit restaurant terug naar Barcelona te vliegen !!!

Proficiat aan het hele team !!!

11 juni 2017 beoordeeld

Wat een ongelofelijke eetervaring heb ik hier gehad,ik viel van de ene verwondering in de andere,wat een smaken,wat een kwaliteit!! Woorden schieten te kort.Als dit bedrijf binnen een paar jaar geen 3 sterren gaat halen weet ik het niet meer, wie daar dan wel recht op heeft!! Bedankt voor deze geweldige ervaring.

Reizigers die Disfrutar bekeken, bekeken ook

Barcelona, Provincie Barcelona

In Disfrutar geweest? Deel je ervaringen!