“Een juweel dat je gezien moet hebben”
Beoordeling van Casa Batlló

Casa Batlló
Van tevoren boeken
Meer info
US$ 29,11*
Vanaf
Toegang zonder wachten: entree voor Casa Batlló ...
Geclassificeerd als nr. 3 van 776 dingen om te doen in Barcelona
1 juni 2018 beoordeeld

Ik vind dit huis persoonlijk veel interessanter dan Park Guëll. Dit huis ademt rijkdom, oog voor precisie en detail uit. De gebruikte materialen zijn niet alleen duurzaam maar ook van topkwaliteit van meesterschap gesproken.

28 mei 2018 beoordeeld

Ik was niet voor het eerst in casa batllo, maar wel voor het eerst met de interactieve audioguide die je mee krijgt bij je bezoek. het gebouw is prachtig, ook erg goed onderhouden en de rondleiding geeft heel veel aanvullende informatie en wijst je op dingen die ja anders zou missen. echt een aanrader!

21 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Een uniek gebouw wat mooi is om te zien. Wij hadden het geluk de feestdag Sant Jordi mee te maken, hierdoor was het gebouw ook nog helemaal met rozen versierd. Doordat het een feestdag was waren er enorm veel mensen, maar de volgende dag was alles weer opgeruimd, de lokale bevolking weer aan het werk en hebben wij het gebouw nog op ons gemak kunnen bewonderen.

16 mei 2018 beoordeeld

Prachtig meesterwerk van Gaudi. Bijzonder vormgegeven huis, helemaal verbouwd door Gaudi. Al ruim 100 jaar geleden maar Casa Battlo is nog altijd zeer inspirerend te noemen. Geen enkele recht hoek in het hele huis te vinden. De uitvoering van alle kamers in het huis is een ware explosie van creativiteit. En achter (bijna) alle toegepaste vormgeving in het huis schuilt een verhaal.
Een audiotoer is aan te raden, dan weet je ook waar je naar kijkt en wat je eigenlijk ziet. Al is het zonder audiotour ook nog steeds een lust voor het oog.

Tijdens ons bezoek (mei vaknatie 2018) was het wel erg druk, wat het kijkgenot niet erg ten goede kwam. Veel mensen in ieder kamer, soms dringen om naar een volgende kamer te kunnen lopen en in het trappenhuis was het doorlopend spitsuur.

Een leuke souvenirshop inpandig, al is deze behoorlijk prijzig. Ze verkopen er mooie boeken over (de werken van) Gaudi en over het huis zelf met prachtige foto's!

Een aanrader om te bezoeken!

Bekijk meer beoordelingen
14 mei 2018 beoordeeld

de voorgevel valt heel goed op in een anders redelijk drukke winkelstraat met de betere "merk"winkels.

Reizigers die Casa Batlló bekeken, bekeken ook

Barcelona, Provincie Barcelona
Barcelona, Provincie Barcelona

In Casa Batlló geweest? Deel je ervaringen!