“13de eeuws Alcázar”

US$ 41,58*
Vanaf
Private Walking Tour of Segovia
Geclassificeerd als nr. 3 van 95 dingen om te doen in Segovia
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: minder dan 1 uur
31 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Alleen al voor de prachtige plafonds in mudejarstijl moet je dit bouwwerk bezoeken! Laat je ook verrassen door een plaatselijke gids die je veel inzicht geeft in zo zijn geschiedenis. Bezoek de donjon met zijn 152 treden om een schitterend uitzicht te hebben over de stad.

26 februari 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Wat is dit een prachtig kasteel en ook in goede staat. Zelf kun je fijn rond lopen om alles te bekijken. Voor de toren moet je een apart kaartje kopen maar vonden wij ook de moeite waard.

1 februari 2018 beoordeeld

Het symbool van Segovia is zonder twijfels een kasteel dat balanceert als in een sprookje op een berg van rotsen. Dit gebouw laat te denken aan het Walt Disney paleis

Tijdens de Middeleeuwen was het Alcázar (Arabisch voor 'kasteel') de favoriete residentie van de Spaanse Koningen. Het romantische kasteel van Alcázar was toen… een Koninklijk Hof! Niet zo prachtig toen zoals vandaag (verwoest door een brand werd het Alcázar volledig gerestaureerd). Dankzij dit kasteel, kreeg de stad Segovia een bijnaam: 'het Stenen Schip'. Trouwens wonnen de ridders nog in de stad (kijk naar mijn foto) en bovendien zijn ze de fans van mijn detectiveverhaal

Binnen is er net zo prachtig als buiten. Je komt bij het kasteel via de toegangspoort van een soort voortuin met prachtige overzichten op het Spaanse binnenland. Vervolgens moet je over een heuse ophaalbrug over de kasteelgracht om het kasteel binnen te gaan! Wat is erbinnen? Maar kijk gewoon mijn foto’s!

24 december 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Het Alcazar de Segovia heeft naar zeggen model gestaan voor het kasteel uit Assepoester van Walt Disney. In ieder geval kun je er van alle kanten indrukwekkende foto's van maken, ook vanuit het in het dal geleden park. En vanaf de Torre natuurlijk prachtige vergezichten. Binnen is er ook veel moois te zien, want op het interieur is niets beknibbeld.

Bekijk meer beoordelingen
18 november 2017 beoordeeld

Met headphone interessante rondleiding door goed bewaard kasteel. Tip: dinsdag namiddag gratis toegang voor EU-burgers!

Reizigers die Alcázar de Segovia bekeken, bekeken ook

Segovia, Province of Segovia

In Alcázar de Segovia geweest? Deel je ervaringen!