Beoordeeld op 14 februari 2017 via mobiele applicatie

Het hotel ligt in het centrum van Santa Cruz. Perfecte locatie met allerlei winkels en restaurants naar keuze. Het tram/busstation is maar 3 min. lopen. De kamers van het hotel zijn lekker ruim en schoon. Prima hotel om in te verblijven!

Datum van verblijf: februari 2017
Reistype: Reisde alleen
Beoordeeld op 17 januari 2017

Goed hotel, wij hadden kamer 710, bovenste etage met uitzicht op dd haven. 2 aparte goede bedden, prima kamer met goede douche/bad, wc en bidet. Laatste is gebruikt om de vermoeide voeten te verwennen. Prima schoonmaak, niets op aan te merken! Kamer was wel gehorig, wij hoorden onze buurman duidelijk telefoneren, maar ach, alle Spanjaarden praten luidruchtig. 1 x ontbijt genomen kn hotel ad € 7,00 pp. Bij de Panaderia onder het hotel prima koffie en belegde broodjes te verkrijgen. Hotel ligt tegenover een mooi parkje, kamer is geluiddicht, dus geen last van herrie. In het centrum is alles aanwezig, winkels, bars, restaurants en heel veel koffietentjes. Busstation is 10 minuten lopen en de Mercado met verse groenten, vis, lekkere tapa restaurantjes op 5 minuten loopafstand. Hotel Principe Paz is een prima hotel om een aantal dagen door te brengen. Aanrader!! O ja, dames van de receptie waren zeer vriendelijk en behulpzaam!!

Kamertip: Kamers aan de voorkant op de 5e, 6e, en 7e etage kijken uit op de haven
Datum van verblijf: januari 2017
Beoordeeld op 23 september 2016 via mobiele applicatie

De kamers zijn ruim en compleet met kluis ruime kledingkast en koelkast. De badkamer is ruim en schoon. Grote wastafel en een lekkere douche/ bad.
De bedden zijn aan de harde kant en de kussens klein.
Het ontbijt is erg basic maar compleet.
Het hotel heeft parkeerplaatsen maar die moeten wel van tevoren gereserveerd worden.

Datum van verblijf: september 2016
Reistype: Reisde voor zaken
Beoordeeld op 11 maart 2016

Hotel Principe Pas is een zeer gunstig in het midden van de oude stad Santa Cruz gelegen middenklassehotel. Vanwege het er tegenover gelegen intieme plantsoentje waar families een versnapering komen halen, is het ook rustig gelegen. Het ligt op drie honderd meter lopen vanaf een tramhalte en op tien minuten lopen vanaf het busstation.

Er zou wel wat meer informatie mogen zijn. In de kamer was niets te vinden over de naaste en verdere omgeving.
De kamers waren goed en proper. De bedden waren voor ons aan de nogal harde kant. Verder is het er inpandig wat gehorig.

Er was een uitgebreide ontbijtservice met keuze uit drie soorten menus. Het lichtste was de Franse variant die € 2 kostte. Dan het lichte, opgediende ontbijt van €4, waar wij voor kozen en dat bestond uit een glas vers geperst sinaasappelsap, een schaaltje vers fruit en een kommetje musli waar je een bekertje yoghurt of kwark doorheen kon mengen. Daarbij koffie of thee naar keuze. Ten slotte kon je een uitgebreid ontbijtbuffet nemen voor €8.

’s-Avonds kon je er vanaf 19.00 uur beperkt dineren. Je had dan een keuze tussen twee driegangen dagmenus voor €12. We hebben er vier keer gebruik van gemaakt, want de eerste keer dat we in een van de als beste beoordeelde restaurants gegeten hebben viel dat zo tegen dat we de volgende avond weer in Hotel Principe zijn teruggekeerd.

Het voorgerecht vandaag was meloen met Iberische ham. Niet alleen dat die meloen lekker rijp was, hij was ook aantrekkelijk opgemaakt. Daarna kwamen de moten gepaneerde kabeljauw met een verse salade, die je eigenhandig kon aanmaken.
Voor de koolhydraten had je een broodje. Aan frites deden ze hier niet hadden we al eerder gemerkt. Maar met dank aan de olijven in het plantsoentje naast het hotel hadden we er toch genoeg aan.
Als derde gang nog een zeer smakelijk strawberry- en chocolade-ijs met een lekker sausje. En dan nog koffie, als gratis toegift. En dat alles dus voor €12 p.p.

Ten slotte was het bedienend personeel aan de balie en het restaurant vriendelijk en behulpzaam.
Samenvattend , rekening houdend met de prijs van € 55 per nacht een aanrader.

Kamertip: Er zijn vermoedelijk kamers met uitzicht op het zuiden en het park
Datum van verblijf: februari 2016
Beoordeeld op 4 februari 2015

Fijn hotel midden in het winkelgebied van Santa Cruz. Wij hadden een ruime, goed onderhouden kamer op de derde etage (lift) met een leuk uitzicht over een klein park. En de bedden waren fantastisch! De badkamer had een douche in het bad, wat wij wat gevaarlijk vonden bij het in- en uitstappen (geen handvat aan de muur). 's Morgens een uitgebreid ontbijtbuffet (wij hadden de kamer inclusief ontbijt, maar het kon ook los (7 euro) betaald worden. Haven, musea en bezienswaardigheden op loopafstand. Tram en bus stoppen vlakbij.

Kamertip: Kamers met uitzicht over het park zijn erg mooi, wel wat lawaaiig ivm op- en afbouw terrassen.
Datum van verblijf: januari 2015