“Na El Teide naar Masca”

Van tevoren boeken
Meer info
US$ 65,76*
Vanaf
9-urige trektocht door het Masca-dorp in Tenerife ...
Geclassificeerd als nr. 15 van 378 dingen om te doen in Tenerife
Attractiegegevens
10 januari 2018 beoordeeld

Langs een behoorlijk smal en kronkelende weg naar Masca, al een geluk met kleine bus. Is zeker de moeite mooie zichten.

3 januari 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Bijzonder en uniek plaatsje in een kloof. De weg er naartoe was een rollercoaster. Haarspeldbochten met 2 rijvakken, net voldoende voor 2 auto's. De vallei is indrukwekkend. Je vindt er een mini-dorpje waar de inwoners leven van de toeristen. Er is een klein restaurantje, een bar waar ze cactuslemonade en cactuscake verkopen, een souvenierswinkeltje en een kerkje weer geregeld tento's in gegeven worden. Ja. De Masca is bijzonder en uniek te noemen. Zeker gaan kijken !

24 december 2017 beoordeeld

Masca Valley bezocht in groep onder een begeleide excursie. De gids vertelde ons over de leefomstandigheden van de lokale bewoners. In de zomerperiode kan de temperatuur hier oplopen tot meer dan 40 graden in de schaduw. De zomer is in Masca een bloedhete periode. Een excursie bezoek duurt in de zomer amper 20 minuten. Een wandeling in de kloof is tijdens de zomerperiode zelfs af te raden. Wij hebben deze plaats bezocht in november en dan waren de temperaturen veel milder. Ruim 45 - 50 minuten om even rond te kuieren. Nu eerlijk, louter voor een bezoek aan Masca voor zijn mooie uitzicht (is wel adembenemend) en met zijn paar curiosawinkeltjes, een resto en een paar bodega’s is deze tijd ruim voldoende. De weg ernaar vraagt meer tijd en is een spektakel op zich. Vele korte haarspeldbochten volgen elkaar snel op. Chapeau voor onze buschauffeur. Niet simpel om hier te geraken, laat staan er te leven.
Overdag wordt deze plaats overstelpt door dagjestoeristen die met kleine busjes of auto’s worden aangevoerd. De rust keert pas terug bij valavond.
Zeker een bezoekje waard in combinatie met andere activiteiten.
Masca heeft een openbare busdienst om wandelaars en eventuele dagtoeristen te besparen van de avontuurlijke weg naar of heen deze kleine bewoonde wereld.

15 november 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

De weg ernaar toe is schitterend. Is prima te rijden, tegenliggers kun je goed passeren en de bus vraagt ruimte of laat je voorgaan. Niet echt stressvol in de ochtend. Er is beperkt parkeergelegenheid. Er worden busladingen toeristen afgezet, dus het is er wel druk. Als je de kloof wilt wandelen zou ik een excursie boeken: wandelen en met de boot terug.

Bekijk meer beoordelingen
7 november 2017 beoordeeld

Zelf met de huurwagen naar het dorpje gereden. Hadden een beetje gevreesd voor de smalle wegen, maar dit viel heel goed mee. We zijn in de voormiddag geweest, waardoor wij amper tegenliggers hadden. Het dorpje op zich is heel klein, de paadjes zijn tamelijk steil. Was een mooie uitstap maar goed voor één keer.

Reizigers die Masca Valley bekeken, bekeken ook

Icod de los Vinos, Tenerife
Tenerife, Canarische Eilanden

Tenerife, Canarische Eilanden

In Masca Valley geweest? Deel je ervaringen!