“Spaans natuurgeweld.”

Caldera de Taburiente National Park
Geclassificeerd als nr. 1 van 102 dingen om te doen in La Palma
Attractiegegevens
23 juni 2013 beoordeeld

Wat een prachtige uitzichten en vergezichten, tis even een onderneming om een vergunning te halen beneden bij het bezoekerscentrum maar daarna wijst alles zich vanzelf. Deze vergunning gaat om tijd die je wil verblijven in het park je hebt wel een rijbewijs of paspoort nodig bij de aanvraag, het aantal bezette parkeerplaatsen boven bepaalt je begintijd beneden dus op tijd er staan is voldoende. Park zelf is erg mooi en indrukwekkend geschikt voor kilometervreters ( wij niet) of een mooi te begaan klein rondje ( Wij dus) waarbij je wel goed ter been moet zijn wegens het op en afgaande wandelpad soms behoorlijk steil zelfs maar de natuur om je heen vergoed alles de infoborden zijn prima om je talen op te halen maar de plaatjes erop begrijpen we hopelijk allemaal wel.

13 april 2013 beoordeeld

Je moet een parkeerplaats reserveren. We waren zelf te laat en hebben het voor de dag erna gereserveerd. We hoorden dat dit ook via internet kan. Een vrij makkelijke wandeling van ong 1,5 uur en een prachtig uitzicht.

11 november 2012 beoordeeld

Dit moet je gezien hebben. Zeker de roque de los muchachos 2400m hoog. Prachtig hoe je je meestal boven de wolkentapijten rond het eiland bevindt. en de prachtige caldera die onmetelijk diep is. alsook de vergezichten naar Tenerife & La Gomera.

19 augustus 2012 beoordeeld

Hebben een prachtige tocht gemaakt door de Caldera . Eerst met een busje langs smalle paden langs ravijnen en toen een prachtige wandeling met een uitstekende uitleg van onze gids Peter. Veel wetenswaardigheden gehoord die je niet krijgt (weet) als op eigen houtje gaat. Zeker geen spijt van.

2 augustus 2012 beoordeeld

Mooie wandelingen, afwisselend en met uitzichten!!
Je moet wel eerst een permit halen bij het bezoekerscentrum. Dit blijkt vooral om een parkeerplaats te gaan. Wil je toch gaan ook al,is het vol dan kan je gewoon met een taxi erheen.
Er zijn veel verschillende tochten van heel licht en kort tot lang en met veel stijgen.

Reizigers die Caldera de Taburiente National Park bekeken, bekeken ook

La Palma, Canarische Eilanden
San Andres y Sauces, La Palma

San Andres y Sauces, La Palma
Fuencaliente de la Palma, La Palma

In Caldera de Taburiente National Park geweest? Deel je ervaringen!