“Snelle vis snackbar van degelijke kwaliteit”
Beoordeling van Los Diamantes

Los Diamantes
Geclassificeerd als nr. 121 van 1.754 Restaurants in Granada
Keukens: Spaans
Dineropties: Na sluitingstijd, Ontbijt
Dineropties: Na sluitingstijd, Ontbijt
30 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Deze toko, gelegen aan toeristen hotspot Plaza Nueva, is bijna altijd gevuld met zowel locals als toeristen. Het uiterlijk heeft wel wat weg van een kantine met zijn lange tafels en lange bankjes. Tezamen met het witte licht maakt het Diamantes geen plek om lang te dineren. Het heeft echter wel iets levendigs en is een prima plek als je snel wat vis naar binnen wil werken. Bediening is behoorlijk snel en de gerechten van degelijke kwaliteit. Wij hadden calamares en pulpo. Beide gerechten waren best ok. Geen poespas, gewoon een bord vol vis. Halve porties rond de 10 euro, hele porties rond de 16 euro, maar dan heb je ook echt een groot bord vol. Mocht je dus even een goede bodem willen leggen voor een avond stappen of een middag vol activiteiten dan is Diamantes geen verkeerde keuze.

11 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

In Granada kun je nog ouderwets tapa’s (tapas in het Spaans) eten. Zoals het was en zoals het hoort. Al heel lang geleden stelde de Spaanse overheid verplicht iets te eten te geven bij een alcoholische drank. Een gouden greep! Het was om te voorkomen dat mensen dronken werden door te drinken op een lege maag. Dus kwam er een schoteltje (tapa=deksel) op het drankje met een stukje tortilla of ander hapje. Het gevolg was, dat mensen pas een of meerdere uren later dronken van hun kruk vielen...
Maar het verhoogde de omzet substantieel!
En het werkt nog steeds...
Het is nog geen 6 uur, maar ik ga zo mijn vierde Rioja bestellen om te zien welke nieuwe tapa ik daar bij geserveerd krijg.
Het record van Mieke en mij kwam op 12 (denk ik...) in Sierra Nevada, al weer enige tijd geleden, omdat we niet wilden geloven dat we steeds een nieuwe tapa zouden krijgen bij iedere nieuwe bestelling.
Los Diamantes met 5 zaken in Granada houdt die traditie op magistrale wijze in stand. Bij mijn eerste wijntje (en dat terwijl ik al maanden geen of nauwelijks alcohol drink) kreeg ik een bordje mini gefrituurde boquerones. Erg lekker. Bij mijn 2e een bordje, gefrituurde stukjes witte vis (rosada). Ik hou niet zo van gefrituurde vis omdat het beslag vaak te zwaar is en de olie ook niet altijd top (of te lang gebruikt), maar hier bij los Diamantes (aan Plaza Nuava) is het beslag licht en de olie ongetwijfeld ook goed want een feest om te eten...
De tapa bij het derde wijntje twee prima gamba’s en mejiones bij de 4e...
Tijd voor de siesta, want vanavond eten met mijn zoon. Voor hem en duizenden studenten hier in studentenstad Granada is het handhaven van de cultuur van een drankje en een tapa fantastisch.
Ik hoop dat het nog lang zo blijft, zodat veel studenten en andere mensen (en touristen) hier nog weer 10-tallen jaren veel plezier kunnen beleven aan heerlijke tapas...

16 januari 2018 beoordeeld

Super verse producten. Afgeladen vol.
wel lekker en typisch voor s middags
het is niet gezellig s'avonds wegens wit licht
een aanrader

29 december 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Anderhalf jaar terug was ik ook in Diamantes en ik had er zulke goede herinneringen aan dat ik - opnieuw in Granada- zeker wist: ik ga vis eten bij Diamantes. Het is een grappig concept dat het midden houdt tussen een moderne bar (die zoals elke bar in Granada bij elk drankje een gratis tapa weggeeft) en een eenvoudig snackbarachtig visrestaurant. Veel van de vis is gefrituurd, maar niet alles. De gerechten staan op grote borden op de muur, en aan groentes of opmaak doen ze hier niet, je krijgt gewoon een bord vis. Die vis is prima. Het leukste is echter de levendige sfeer, de manier waarop de mensen achter de bar de bestellingen doorschreeuwen naar de open keuken en de bijdehante opmerkingen tussen bar en keuken. Vorige keer dat ik er was, in mei, puilde dit tentje echt uit zijn voegen, maar konden we toch aan de bar staan. Nu, in december, was het rustiger en konden we zitten. Beide is leuk!

23 augustus 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Als je eenmaal een plekje hebt bemachtigd (het is er vaak druk) gaat alles razendsnel. Je biertje staat in een oogwenk op tafel en voor je het weet zit je aan de tapas. Ik ben een liefhebber van ansjovis dus dat bordje (halve portie is best al veel) was snel op. Toen kregen we nog auberginereepjes van het huis. Je moet wel houden van gefrituurde vis als je hier gaat eten.

Reizigers die Los Diamantes bekeken, bekeken ook

Granada, provincie Granada

In Los Diamantes geweest? Deel je ervaringen!