“Bijzonder”

US$ 171,74*
Vanaf
Private Full Day Tour of Cordoba & Medina Azahara
Geclassificeerd als nr. 12 van 147 dingen om te doen in Cordoba
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: 1-2 uur
31 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Als je hier naar toe gaat moet je eerst een kaartje kopen in een soort van opslagplaats voor archeologische vondsten die op zich wel als op zich als opslag plaats een bijzonderheid is.
Daarna ga je met een bus naar boven en kun je op en vindt plaats voor allerlei archeologische zaken Bron lopen.
Ik vond het heel bijzonder om te zien hoe een kalief vroeger een compleet Paleis zeg maar een stad op een berg gebouwd heeft voor zijn eigen liefje.
Verwachting gelikte restauratie of audiovisuele Tour of 3D model of wat dan ook maar verwacht een authentieke archeologische plaats waarvan ik vind dat het bijzonder is om te zien. Je moet ervan houden en je vind het niks of geweldig denk ik.

30 april 2018 beoordeeld

Medina Azahara is een opgraving van een voormalige Alcazar, gelegen nabij Cordoba. Je kan er komen via de gele Medina Azahara bus. Als je daar opstapt, dan kom je bij het museum uit. Vandaar kan je vervolgens een shuttle bus pakken naar de opgraving.

De opgraving is prachtig om te bezichtigen, inclusief de tuin. De ruines worden voorzien van informatie op borden, gelukkig ook in het Engels. De opgraving is heerlijk midden in de natuur, en je bent er wel een paar uurtjes bezig.

Als je klaar bent pak je de shuttle bus weer terug naar het museum. Het museum zelf is ook leuk om te bezichtigen. Het filmpje wat ze gemaakt hebben om de geschiedenis achter Medina Azahara uit te leggen is zeker de moeite waard.

Al met al een hele leuke ervaring, ik kan het zeker aanbevelen!

10 februari 2018 beoordeeld

Voor je met de shuttel bus naar de opgravingen rijd, bekijk je best eerst de uitstekende video in het bezoekerscentrum.
Toegang gratis, ticket voor de bus kost 2,5 euro.

8 december 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Het staat best goed aangegeven vanaf de weg. Je komt bij een groot parkeer terrein waar je je auto kan neer zetten, kaartjes kan kopen en overstappen op een shuttle bus. In de verte zagen we de ruines liggen. We zijn weer doorgereden.

Bekijk meer beoordelingen
13 oktober 2017 beoordeeld

Wij hadden nog een uurtje over voordat we verder zouden rijden vanuit Cordoba naar Sevilla. En dus zouden we even gaan kijken naar een hoop stenen uit vervlogen tijden.
Maar wat hadden we ons vergist. Met een uurtje kom je er niet en de archeologische opgravingen zijn zo bijzonder.
Bij de toegang kregen we, nadat we aangegeven hadden dat we uit Nederland kwamen, gratis toegang tot het museum. Meteen werd erbij verteld dat we buiten de bus konden nemen voor slechts € 1.50. Wij geen idee waarvoor we de bus zouden moeten nemen.
In het museum wordt met beeld en geluid, en uiteraard ook opgegraven schatten, een heel goed beeld gekregen van hetgeen zoveel eeuwen geleden dichtbij opgegraven is.
Het museum is interessant, maar dat vinden wij al gauw.
Na een uurtje weer naar buiten gegaan en daar zagen we net de bus aankomen. Wij ingestapt zonder te weten wat de verrassing zou zijn.
De rit duurt slechts een minuut of vijf.
De bus brengt je dus naar de werkelijke opgravingen. En die zijn zo indrukwekkend, zo uitgebreid en zo mooi dat je daar echt wel een paar uur kan doorbrengen.
Doordat we eerst het museum hadden gedaan, herkenden we diverse gebouwen en de ligging ervan. Extra uitleg op diverse bordjes maakten het beeld compleet.
Uiteindelijk hebben wij een kleine drie-en-half uur van deze bezienswaardigheid genoten. Een echte ontdekking.

Reizigers die Archaeological Ensemble of Madinat Al-Zahra bekeken, bekeken ook

Cordoba, Provinz Córdoba
Cordoba, Provinz Córdoba

In Archaeological Ensemble of Madinat Al-Zahra geweest? Deel je ervaringen!