Vandaag geopend: 09:00 - 16:00

vanaf US$ 14,43
vanaf US$ 1.430,70
vanaf US$ 274,49
Beoordeeld op 30 augustus 2020

Oude stadspoort die je gratis kan bezichtigen van de buitenkant. Staat aan het begin van het centrum van Trier

Beoordeeld op 11 augustus 2020 via mobiele applicatie

Als je bedenkt dat dit gebouw al ruim 2000 jaar oud is, dan kijk je er met andere ogen naar.
Helaas, of misschien wel juist goed, is het aangetast door de vervuiling. Zodoende is het zwart geworden.
Je kunt er naar binnen, dit hebben wij niet gedaan wegens tijdgebrek.
Zeker de moeite waard. Ga vooral ook even onder de poort staan en kijk dan even naar boven. Dan zie je dat het gebouw ooit was opgedeeld in 2 verdiepingen. Je ziet de deuren, versieringen en de verdiepingsvloer nog goed.

Als je in Trier bent, dit moet je gezien hebben.

Beoordeeld op 6 augustus 2020 via mobiele applicatie

Dit monument heeft ondanks alles toch nog de tand des tijds weerstaan. Dit moet je bezocht hebben. Prachtig uitzicht over de stad

Beoordeeld op 4 augustus 2020

Een must see als je in Trier bent. Bijzonder dat zo’n oud bouwwerk in nog zo’n goede staat verkeerd. Onze zoon van 18 mocht nog gratis maar binnen, de twee andere studerende kinderen voor gereduceerde prijs, dus voor ons vijven betaalden we eur 14. Mondkapje uiteraard verplicht.
Dankbaar object om foto’s te maken.

Beoordeeld op 2 augustus 2020

Een niet te missen Romeins overblijfsel is de Porta Nigra, een van de origineel 4 Romeinse stadspoorten, een ander was het amfitheater. Niets van de stadsmuur staat nog overeind, en de reden dat deze poort behouden is, is omdat in de vroege middeleeuwen een pelgrim zich hier heeft laten inmetselen, en na zijn dood als heilige werd gezien. Om hem te eren is de poort deels omgevormd tot een kerk, en binnen zie je nog de aangebrachte versieringen hiervoor. Sinds corona is er een te volgen parcours, welk niet overeenkomt met de nummers op het plannetje dat je meekrijgt, en waardoor het niet evident is om te weten waar je nu staat, en welke informatie van toepassing is. Het gebouw is best groots, ook van binnen, en zeker een bezoek waard.

Datum van activiteit: juli 2020