“Lekker eten met helaas matige bediening”
Beoordeling van Tschebull

Tschebull
Geclassificeerd als nr. 3 van 64 Dessert in Hamburg
Keukens: Oostenrijks
Geschikt voor: Speciale gelegenheden, Zakelijke bijeenkomsten
Dineropties: Lunch, Na sluitingstijd, Diner, Reserveringen
Wijk: Hamburg-Altstadt
12 december 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Mooi ingericht restaurant op eerste verdieping aan de grootste winkelstraat van Hamburg. Voorgerechten waren prima: goed gebakken tongfileetje op wilde spinazie mousse, en stukje krokant gebakken kabeljauw, op bedje van selderij puree met frisse, verrassende appel/ radijs garnituur. Beiden hadden wij hetzelfde hoofdgerecht, meervalfilet met aardappel garnituur en weer een verrassend radijs: zoetzuur ingemaakt en opgewarmd. Kaasplank was niet bijzonder, griesmeel taart met bessen saus was erg lekker en mooi opgemaakt. De keuken had zijn best gedaan. Helaas was de bediening abominabel. En dan merk je dat een de ontvangst, bediening en afscheid een avond kunnen maken of breken. Op een vraag naar aperitief suggestie, geeft de serveerster de kaart: “zoek maar uit”, waarna ze blijvend verdwijnt. De volgende ober serveert, zonder uitleg waar de garnering uit bestond. De bestelde wijn kwam bij de laatste hap van het voorgerecht. Ongeïnspireerde jongen, die het verder ook niet heel druk had. Na het eten even gewacht op onze jassen, uiteindelijk zelf maar opgehaald.
Een derde matig opererende serveerster heb ik niet besproken, maar voor ons was het duidelijk dat de bediening structureel onder de maat was.

12 juli 2017 beoordeeld

Onze eerste avond in Hamburg gegeten in Tschebull, gelegen in een mall aan een van de bekendste straten van Hamburg, de Mönckebergerstrasse. Het was een modern smaakvol met veel hout aangeklede ruime eetgelegenheid en er zaten al veel mensen. We moesten zelfs een half uurtje wachten voor we ergens plaats konden nemen.

De kaart was niet erg uitgebreid, daarom was het niet moeilijk om het aangeboden diner te kiezen. Dit bestond uit vijf gangen en kostte €32. Alle gangen waren een verrassing en traktatie tegelijk en kwamen goed getimed na elkaar en aangeboden met een toelichting. Wat we knap vonden was dat je er nog te veel noch te weinig aan had. Ook wat dat betreft was het een harmonisch geheel. Dat gold ook de achtergrondmuziek, die je vrijwel niet hoorde. Zo werd het een waar eetfeest.

De aanbevolen wijn was een Stieglmar rosé. Dat was een goede keus, zij het voor
€ 29,50 niet goedkoop. De losse glazen wijn vooraf waren trouwens ook nogal aan de prijs. Dit lijkt echter gangbaar in Hamburg. Mogelijk speelt hier de invloed van de Skandinavische gasten die hier veel komen.
Toch waren we in dit klasserestaurant voor iets minder dan € 50 per persoon klaar, wat wij gelet op het gebodene zeer redelijk vonden.

30 april 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Superkwaliteit eten, verfijnd maar niet overdone! Top bediening, leuke sfeer. Je kunt ook deels 'buiten' zitten. Maar niet goedkoop.

27 oktober 2015 beoordeeld

Leuk restaurant in het centrum van Hamburg. Exclusieve uitstraling! Oostenrijkse kaart. Goede kwaliteit eten, presentatie en bediening. Gepaneerde ree, cranberry etc. Luxe kaasplank en uitstekende wijn.
Restaurant heeft een Exclusieve uitstraling! Minder verrast dat er honden werden toegelaten waardoor stank overlast tijdens het eten.

Yvonne T, Inhaber van Tschebull, reageerde op deze beoordelingGereageerd 9 november 2015

Dear JdB V,

thank your for visiting our Restaurant. We hope to see you again during
your next stay.

23 oktober 2015 beoordeeld via mobiele applicatie

Hier kan je verrassend lekker eten. Het Is smaakvol ingericht en de keuken Is verrassend goed. Aanrader als je iets zoekt in het oude centrum.

Carmen W, Leiterin Gästebetreuung van Tschebull, reageerde op deze beoordelingGereageerd 27 oktober 2015

Dear Frans-Paul,

thank you for the positive review! We'd appreciate to surprise you with our quality again soon :)

Best regards from Hamburg

Carmen Wingender

Reizigers die Tschebull bekeken, bekeken ook

In Tschebull geweest? Deel je ervaringen!