Mauermuseum - Checkpoint Charlie

Manieren om Mauermuseum - Checkpoint Charlie te ontdekken
vanaf US$ 113,29
Meer info
Beoordeeld op 25 februari 2018

Als je er niet heen hoeft; niet gaan! Het museum hangt stampvol met krantenartikelen, posters en andere plakkaten met tekst.Je moet heel heel heeeel veel lezen en in echte chronologische volgorde hangt het ook niet dus een samenhangend verhaal haal je er niet uit.
Het museum bestaat uit allemaal ruimtes die niet logisch op elkaar aansluiten aan het eind loop je dan het museumwinkeltje in.. om erachter te komen dat je niet meer terug het museum in kan en dus buitenom terug moet naar de ingang van het museum!
Niet zo erg zou je denken, maar wel als je weet dat je bij aankomst je jassen en tassen in een kluisje moet achterlaten en je dus in -2 over straat moet zonder jas, sjaal etc.

Je mag geen foto's maken in het museum tenzij je hier extra geld voor betaald.

Datum van activiteit: februari 2018
Beoordeeld op 13 december 2017

Er stond en hing te veel in de ruimtes, waardoor ik te veel prikkels kreeg. Jammer want er waren echt bijzondere items in het museum. Helaas kon ik door alle prikkels moeilijk concentreren en de informatie op te nemen.

Datum van activiteit: april 2017
Beoordeeld op 3 december 2017 via mobiele applicatie

Wat een afschuwelijk museum. Chaos. Overal plakkaten aan de muur met lappen tekst. Totaal geen logica in de opbouw van het museum. Niet qua route, maar ook niet qua informatie. Het gaat van de hak op de tak en eigenlijk is het enige wat je er kunt doen lezen. Wij zijn er een half uurtje geweest (omdat we er toch een smak geld voor hadden betaald) en zijn toen het museum uitgerend. Geen aanrader!

Datum van activiteit: november 2017
Beoordeeld op 12 september 2017

Erg commercieel, heeft weinig meer met het origineel te maken. Al met al wel een plek die je in Berlijn even gezien moet hebben.

Datum van activiteit: september 2017
Beoordeeld op 27 februari 2017 via mobiele applicatie

Het is natuurlijk een gekend punt en daarom een mustsee maar de manier waarop het commercieel wordt uitgebuit is niet zo mooi.

Datum van activiteit: februari 2017