31 augustus 2016 beoordeeld

Kamer was goed en badkamer aan de krappe kant (weinig bewegingsruimte) maar wel schoon.
Het ontbijt met ruime keuze was prima maar de receptionisten konden wat vriendelijker overkomen.
Tevens de laatste avond (om ca. 22.15 uur) geen drankje meer in de lounge of terras te krijgen, moesten wij uit de koelkast van de kamer halen. Idem de glazen , maar geen bier-/wijnglas voorradig. Bij vertrek bij de receptie gemeld.

Kamertip: Gedateerd hotel, geen airco, gangen e.d. aan de smalle kant, wel gunstig gelegen bij de Kurfürstendamm en t.o.v. S-Bahn station Hahlensee
  • Verbleef: augustus 2016, reisde met vrienden
26 juni 2016 beoordeeld

Kamertip: Nogal wat stof op de kamer op de minder zichtbare plaatsen
  • Verbleef: juni 2016, reisde met een partner
Beoordeling verzameld in samenwerking met Amoma.com
24 april 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Gedateerd hotel maar met nette kamers en sanitair op een prima plaats gelegen op 100m van de S bahn.
Uitstekend ontbijt met vriendelijk bedieningspersoneel .
Slechte ronduit knullige ontvangst bij receptie, het personeel wordt hier blijkbaar geselecteerd op onvriendelijkheid !
De 8 als beoordeling hoort hier niet te staan maar bij het ontbijt!
Geen goedemorgen bij binnenkomst en ook bij het vertrek niet vragen of het bevallen is en goede terugreis wensen.
Bar in het weekend niet open?? en dan € 4,00 voor een fles water op de kamer durven vragen!
Kortom met een vriendelijke ontvangst en aardige klantvriendelijke receptiemedewerkers is dit best een leuk hotel voor je bezoek aan Berlijn.
Nu die 8 nog van de balie en beter je best doen totdat hij echt verdiend is

Verbleef: april 2016, reisde met een partner
26 februari 2016 beoordeeld

Prima en sfeervol charme hotel, ideaal als uitvalsbasis voor een weekendje Berlijn. Ligt aan het begin van de Kurfürstendamm en vlakbij bushalte en S-Bahn Halensee. Gratis parkeren in de straat en super vriendelijk personeel. Kamers zijn zeer gezellig, ruim, maar enigszins gedateerd. Het ontbijt is keurig en uitgebreid. Tip: Neem een OV kaart voor het weekend, erg handig.

Kamertip: Let op dat je geen kamer krijgt aan de noordzijde, dan hoor je al vroeg de treinen.
  • Verbleef: maart 2015, reisde met een partner
26 juli 2015 beoordeeld via mobiele applicatie

Via een aanbieding hebben we dit hotel geboekt.

Ontvangst

De receptionist welke ons ontving kwam nogal onzeker over. Bij vragen van onze kant kwamen de antwoorden nogal hakkelig over. Net of wist deze man het ook niet precies. We werden niet geïnformeerd over waar het ontbijt was, over de opties over openbaar vervoer (welcome to Berlin kaart) eigenlijk kregen we helemaal geen informatie als we er niet om vroegen. Ons werd alleen om een creditcard gevraagd zodat men de kamerprijs kon garanderen.

Op de laatste dag van ons verblijf werden we aangesproken door een receptioniste met de vraag of wij onze kamersleutel soms elke keer meenamen wanneer wij het hotel verlieten. Ze had ons al een paar keer zien lopen en daarbij was haar opgevallen dat we de sleutel niet achterlieten bij de receptie. Dit doen we eigenlijk nooit want iedereen kan wel zeggen dat hij/zij de sleutel van een bepaald kamernummer graag wil hebben. Maargoed als men dit gaag wil had dit gekund, als men er ons bij het inchecken op geattendeerd had. Dit vind ik wat slordig voor een 4 sterren hotel. Ook de belerende manier waarop ons naar de kamersleutel gevraagd werd vond ik enigszins denigrerend.

Kamer

We hadden een kamer op de 4e etage. We hadden vooraf gevraagd om een rustige kamer, gezien de eerdere recensies op TripAdvisor. Deze kregen we gelukkig, een knus kamertje (423) waarbij de badkamer bijna net zo groot was als de hotelkamer zelf. Er was geen bad aanwezig maar dat was geen probleem. De douchekop was oud en spoot vele kanten op en was niet goed in een bepaalde stand vast te zetten. Ook de temperatuur schommelde bij tijden van koud naar loei heet terwijl er een thermostaatkraan aanwezig was. Het kleine 2 persoonsbed was naar binnen toe gevormd maar sliep verder goed. De kamer had airco en was rustig gelegen met uitzicht op een groot kantoorpand. Maar omdat we overdag toch de stad in gingen was dit geen probleem.

De lamp in het portaal van onze kamer was defect. Omdat hier geen raam aanwezig is, zou dit de schoonmaaksters toch ook moeten opvallen lijkt mij. Nu was het een donkere ruimte na binnenkomst. Maar dit was geen showstopper. De kamer was voorzien van een gratis kluisje en elke dag werd er vers water op de kamer gezet in een karaf. Ook wifi is gratis door het gehele hotel. Het internet was nog behoorlijk snel ook. Optioneel is er een Imac beschikbaar in de lobby waarop u gratis gebruik kunt maken van het internet.

Ontbijt

Het ontbijt was netjes, elke dag diverse broodjes en croissantjes, fruit, yoghurt etc. Dit werd ook telkens aangevuld. Koffie werd aan de tafel gebracht, dit was keurig. De kwaliteit van het ontbijt was goed, echter in een 4 sterren hotel had ik toch wel verse jus d'orange verwacht in plaats van uit een pak uit de supermarkt.

Men heeft een kleine ontbijtzaal, geregeld zagen we mensen buiten op het terras eten of in een ongezellig zaaltje verderop (hebben we zelf ook meegemaakt) omdat de tafeltjes in de ontbijtzaal vol waren. Dit kan het hotel niet aangerekend worden het was mogelijk gewoon druk door de vakantie periode.

Ligging

Het hotel ligt in de wijk Charlottenburg aan het begin van de Kurfürstendamm, redelijk ver van de bekende sightseeings af. De bushalte en treinstation zijn op loopafstand en met de juiste buslijnen komt u waar u wezen moet maar kijk even bij de tips onderin voor de buslijnen, dat scheelt u een halve dag naar begrijpeloze OV kaartjes turen, tenzij puzzelen uw hobby is. Met de bus bent u met een dik half uur op de plekken met bezienswaardigheden. De Kurfürstendamm is wel op loopafstand en hier bevinden zich allerlei winkels en restaurants. Ook de dure en luxe merken zijn hier gevestigd dus zeker de moeite waard om eens langs te lopen. In de buurt van het hotel zit een steakhouse, deze is wel aan te bevelen.

Voorzieningen

Men verhuurt fietsen voor € 5,- per dag.

Internet (wifi) is gratis of via een computer in de lobby

Algemeen oordeel:

Het hotel is knus en men doet hun best om het de gast naar de zin te maken, aldus de reacties van de manager op overige TripAdvisor beoordelingen. Toch valt er zeker nog een en ander te verbeteren, zoals de informatie voorziening bij het inchecken en het ontbijt zou wat luxer gemaakt kunnen worden door verse jus d'orange of afgebakken croissantjes te serveren. Wilt u naar de Brandenburger tor, de Dom of de Reichstag dan bent u van het openbaar afhankelijk. U kunt bij het hotel een fiets huren maar het is dan nog wel een stukje fietsen.

Verder is het hotel ons goed bevallen en kunnen we een verblijf wel aanraden.

Tips:

Aan de receptie kunt u een "welcome to Berlin" kaart kopen. Deze moet voor gebruik afgestempeld worden in een bus, tram of spoorhalte en is dan 72 uur geldig. U kunt hiermee van alle soorten OV gebruik maken en krijgt veel korting op entreeprijzen of restaurants. In het bijgeleverde boekje kunt u terugvinden waar/hoe en wat precies.

Wanneer u naar de bekende hot-spots van Berlijn wilt kunt u het beste voor het hotel linksaf (weg oversteken) over de brug de bushalte(stelle) nemen naar zoo / zeeologischer garten. Deze halte bevindt zich vlak na het S treinstation HallenSee. Dit is lijn X10. Op de eindhalte stapt u op lijn 200, deze neemt u tot de gewenste eindbestemming. Wilt langs veel bekende plekken, neem dan bij de zeeologischer garten lijn 100. Deze stopt bij vrijwel elke hotspot (of in de buurt) en u kunt uitstappen wanneer u wilt.

Wilt u de Kurfürstendamm op en neer neem dan buslijn M19. Deze stopt op diverse plekken.

Op de kleine flesjes water zit statiegeld. (€0,25). Deze kunt u bij veel kiosken weer inleveren. Gooi ze dus niet weg!

Parkeren in de straten rondom het hotel is gratis.

Verbleef: juli 2015, reisde met een partner
kronprinz1, Leiter Öffentlichkeitsarbeit van Novum Hotel Kronprinz Berlin, reageerde op deze beoordelingGereageerd 10 augustus 2015

Sehr geehrter Gast,

haben Sie vielen Dank für Ihre ausführliche Bewertung hier auf Tripadvisor zu unserem Haus und zu Ihrem Berlin Aufenthalt. Es freut uns, dass Sie unser Haus mögen und dieses auch anderen Gästen mitteilen möchten. Gern geben wir Ihnen weitere Informationen zur Ihren Feststellungen.Unsere langjährigen Mitarbeiter werden immer als sehr hilfsbereit und freundlich eingeschätzt, sollte es an diesem Tag Ihrer Anreise einmal nicht der Fall gewesen sein, bitten wir um Entschuldigung. Die Regelung, den großen Zimmerschlüssel am Empfang zu lassen, wenn Sie das Haus verlassen, ist eine Anordnung unseres Managements zu Ihrer eigenen Sicherheit, denn unser Empfang ist 24 Stunden besetzt. Wir bedauern, dass Sie Anlass zur Kritik beim Frühstück hatten.Unser kalt/warmes Frühstücksbüffet ist sehr reichhaltig für den fairen Preis von 12.50 Euro pro Person und wir achten sehr auf die Qualität und regionale Produkte.
Gern hätten wir Ihnen für einen Aufpreis frisch gepressten O-Saft serviert, nur haben Sie bitte Verständnis, dass bei dieser Rate, wir diesen Service nicht inklusive anbieten können.
Ebenfalls verfügen wir über eine gute Auswahl an Brot-und Brötchenauswahl, welche wir jeden Morgen frisch vom Bäcker im Morgengrauen geliefert bekommen.

Wir hoffen Ihnen einige Informationen geben zu können und verbleiben