Monument van de Berlijnse Muur

vanaf US$ 11,96
vanaf US$ 35,88
vanaf US$ 22,26
Beoordeeld op 28 augustus 2020 via mobiele applicatie

Ivm vovid19 was het informatiecentrum en de uitkijktoren gesloten! Dus niet alles kunnen zien. Foto's op de gebouwen waren wel informatief

Beoordeeld op 18 augustus 2020 via mobiele applicatie

De twee koperen wanden vormen de grenzen van een stuk Berlijn net hierop de muur en niemandsland aan de Oost kant. Door de smalle ingang voel je bij de beklemmende en beangstigende werking van de muur zoals deze destijds was.

Beoordeeld op 15 augustus 2020

Het is een mooi monument dat veel historie heeft. Sta stil bij de geschiedenis van de stad. Het documentatiecentrum ernaast is mooi en de moeite waard. Het is gratis, maar door corona stond er een rij. Boven kun je mooi naar een stuk muur kijken.

Datum van activiteit: juli 2020
Beoordeeld op 14 augustus 2020

Zeer indrukwekkend en wat mij betreft een “must see” hier staat een deel van de originele Berlijnse muur inclusief wachttoren en is er ook een museum. Je kunt er veel historische verhalen terugvinden, het heeft op ons een diepe indruk achtergelaten en sommige hartverscheurende verhalen zullen ons altijd bijblijven.

Beoordeeld op 5 juli 2020 via mobiele applicatie

Het bezoekerscentrum is van donderdag tm zondag van 11:00 tot 17:00 geopend. Wij konden er niet in omdat we te vroeg waren maar de tijdelijke tentoonstelling is naar buiten verplaatst zodat we deze toch nog gezien hebben. Ik vond het veel grote dan ik verwacht had. De tentoonstelling buiten loopt van het bezoekerscentrum tot het mauerpark waar we de vlooienmarkt bezocht hebben (alleen zondag). Het was echt de moeite waard en er was zoveel inlormatie dat ik het bezoekerscentrum niet gemist heb.

Datum van activiteit: juli 2020