“Stenen brug”

Regensburg Rail-dagtrip vanuit München
Geclassificeerd als nr. 8 van 74 dingen om te doen in Regensburg
Attractiegegevens
16 september 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Erg druk en helaas in de stijgers. Wel een mooie blik over de Donau. Natuurlijk er wel even over gelopen.

16 augustus 2017 beoordeeld

Omdat ons hotel BIschofshof zo uniek gelegen is dat wij zowel het centrum lopend kunnen bezichtigen en ook over de stenen brug over de Donau naar de andere kant kunnen wandelen konden wij veel impressies vastleggen.Via het bekende 870 jaar oude restaurant Wurstkuchl aan het begin van de stenen brug, hebben wij op een zonnige vrijdagmiddag 28 juli 2017 een bezoek gebracht aan de stenen brug. Heel wat toeristen uit diverse delen van de wereld waren ook de brug aan het bezichtigen. In het begin voor de brug zijn er souvenir shops, een Icecream tent. Loop je verder dan zie je over de brugboog de sterke stroom van het water in de rivier. Parallel lopen ook de diverse armen in de rivier en daartussen begroeide stukken grond. De grasvelden waren bevolkt met mensen die op het gras samen kwamen. Sommigen deden aan balspel en anderen waren aan het pick nicken. Dit alles zie je vanuit de brug als je over de Donau loopt naar het andere einde van de brug. Op de brug zat er een harpiste , muziek te spelen en probeerde haar CD's live te promoten. Ben je bijna bij het einde van de brug zie je aan je linkerkant restaurants met heel veel bezoekers. Wij hadden de eerste de beste restaurant genomen de ALTE LINDE. We zagen ook dat de renovatie van de brug nog steeds aan de gang was. In elk geval kunnen de mensen wel gebruik maken van de brug. Het is de moeite waard als je op de brug staat om in beide richtingen je ogen de kost te geven en de Donau op dat punt met de mooie oevers deels waar mooie gebouwen en huizen staan te bewonderen. Kan mij voorstellen dat Johann Strauss jr. zo begeesterd was van deze rivier de Donau dat hij
An der schönen blauen Donau in 1867 heeft kunnen componeren.

11 augustus 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Geen spectaculaire brug maar hij geeft een mooi zicht op de oude stad op de oevers van de Donau. Momenteel wordt hij gerestaureerd en is hij deels afgedekt met plastic.

31 juli 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Helaas niet in volle glorie te bewonderen omdat er groot onderhoud wordt gepleegd. Wel zinvol om over te steken naar de andere kant van de oude stad waar ook van alles te beleven is.

Bekijk meer beoordelingen
10 april 2016 beoordeeld

mooie oude brug, maar in renovatie en duurt nog jaren !!! mooie foto's maken is er dus niet echt bij

Reizigers die Old Stone Bridge bekeken, bekeken ook

Regensburg, Upper Palatinate

In Old Stone Bridge geweest? Deel je ervaringen!