“Lekker !!!”
Beoordeling van Chez Fonfon

Chez Fonfon
Reserveren met
Chez Fonfon is niet beschikbaar op de door jou verzochte tijd. Kies een andere tijd of zoek naar restaurants die tafels vrij hebben.
De door jou geselecteerde tijd is al verstreken.
Geclassificeerd als nr. 318 van 2.504 Restaurants in Marseille
Keukens: Frans
Geschikt voor: Lokale keuken
Dineropties: Na sluitingstijd, Diner, Lunch, Reserveringen
3 september 2016 beoordeeld

Aanrader als je prijs-kwaliteit wil eten in Marseille. Het eten is van uitstekende kwaliteit en de mensen zijn er vriendelijk.

Datum van bezoek: augustus 2016

3 december 2015 beoordeeld

Terugdenkende aan enkele jaren terug, hadden wij hier veel van verwacht. Het voorgerecht met gefrituurde inktvis was smaakloos, het hoofdgerecht gegrilde vis was wel ok maar de bijgerechten waren smaakloos, tot op een gegeven ogenblik het restaurant zich vulde met een 40tal luidruchtige advocaten. Op het dessert moesten we wachten, tot de maitre dit door kreeg en ons een glas mare aanbood. De wijnen waren ok maar best wel prijzig. Wij komen hier nooit meer!

Datum van bezoek: november 2015
15 mei 2015 beoordeeld

We zijn er speciaal voor hun beroemde bouillabaisse naar toe gegaan. En daar heb ik geen spijt van. Mijn partner nam de bourride en ook die was heerlijk. Zij maken de bouillabaisse met een visbouillon waarin duidelijk kreeften of krabben of langoustines in hebben gezwommen, want niet gebruikelijk is, maar wel erg lekker. Vooraf gegaan door een dozijn voortreffelijke oesters en begeleid door een Bandol Rosé was dit een topmaal (niet goedkoop overigens maar dat had ik ook niet verwacht en je doet dit niet dagelijks).

Datum van bezoek: april 2015
7 november 2014 beoordeeld

Dit restaurant heeft één der beste bouillabaises van Marseille. Echt een aanrader. Verscholen achter de kustweg de Corniche is het gezellig tafelen in een modieus interieur. Wel best op voorhand reserveren. Niet alleeen de bouillabaise was heel lekker maar er is ook een mooi assortiment van nieuwgheden. Een pluim voor de kok.

Datum van bezoek: november 2014
    • Sfeer
6 augustus 2014 beoordeeld

Chez Fonfon zit in een klein vissershaventje verscholen aan de Corniche (de kustweg). Daar kan je overigens gratis, op de stoep, parkeren. Alleen rijdend richting de vieux port kan je het zien liggen. Mooi ingericht restaurant, aardige bediening, die ook engels spreekt. Bouillabaise eten is een soort belevenis. Eerst komt met de rauwe vis (in oorspronkelijke vorm :-)) laten zien, dan volgt een tijdje later een diep bord en de het geroosterde brood, samen met de overheerlijke rouille en aïoli....en daar ziet niet zomaar een beetje knoflook in! Dan komt men de bouillon serveren en daarna krijg je op een apart bord de vis. Bon apetit!

Datum van bezoek: augustus 2014

Reizigers die Chez Fonfon bekeken, bekeken ook

Marseille, Bouches-du-Rhone

In Chez Fonfon geweest? Deel je ervaringen!