Beoordeeld op 3 september 2017

In hotel "La vague de Saint-Paul" voelden we ons vanaf dag 1 welkom. Een gezellige inkom en mooie kamers zorgden voor een thuisgevoel, en het mooie zwembad maakte het plaatje af. Als kers op de taart creërden de vele kunstwerken, die allen te koop zijn, een prachtige, unieke sfeer.
Het hotel ligt ideaal gelegen om dagtrips naar andere bestemmingen zoals Menton, Nice of Monaco te doen.

Prachtig was ook de slotavond: barbecue a volante met verse zeevruchten en het sappigste vlees!

Datum van verblijf: augustus 2017
LaDirectionVSP, Directeur général van La Vague de Saint Paul, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 12 september 2017

Dear Bernard,
Many thank for your kind comment : we are glad that you enjoyed your stay, the location of our establishment and our Seafood buffet.
All the team of La Vague de Saint Paul is rewarded.

Beoordeeld op 13 september 2015

Zeker de moeite waard voor een verblijf !! Enkel het menu op de kaart viel wat tegen. Ze geven alle gerechten in tapasvorm. De bereiding ziet er ook niet aantrekkelijk uit op je bord. Ook de smaak blijft achterwege. De parmaham kreeg je op een papiertje zoals bij de slager:)...zelfs dat was op voorhand klaargemaakt :)...Wanneer je toch een menu vraagt, dan krijg je naar drie dagen nog steeds biefstuk als hoofdgerecht. Daarom waren er misschien ook nooit veel gasten in het restaurant 's avonds :)...Maar er liepen wel steeds vier personeelsleden rond...wat ook wat overdreven was :)....

Datum van verblijf: september 2015
Beoordeeld op 1 september 2015

Heel confortabel hotel met heel vriendelijk personeel, lekker eten, goede fitness, ... Een leuke plus is de aanwezigheid van heel wat hedendaagse kunst. ook de gin liefhebber komt aan zijn trekken in de meer dan behoorlijk voorziene bar. het hotel is een uitstekende uitvalsbasis voor Saint-Paul en omstreken.

Datum van verblijf: augustus 2015
Beoordeeld op 10 augustus 2015

Onze verwachtingen waren hooggespannen op basis van de goede reviews die we op Tripadvisor hadden gelezen. En de verwachtingen werden ingelost. Wij verbleven hier 4 nachten in een luxe-kamer. De kans is zeer groot dat we terug naar dit hotel komen, mochten we ooit nog eens in de buurt op vakantie zijn.

Ontvangst:
Bij aankomst kregen we een verfrissend welkomstdrankje, was een leuke verrassing. Het hotelpersoneel is - op één enkele persoon na (jobstudent?) - heel klantvriendelijk.

Kamer: de kamer was (zoals te zijn op de site van het hotel) heel smaakvol ingericht (met veel lichte kleuren). Mooie badkamer met regendouche. Goede kwaliteit van de matras en de hoofdkussens. Airco was makkelijk instelbaar. Prachtig privé-terras met zicht op de aangelegde tuin. Op basis van de website van het hotel konden wij het verschil met de standaard kamer niet goed afleiden, maar we vermoeden dat de standaard kamers op de benedenverdieping zijn, en dus een minder mooi zicht hebben op de tuin en de omgeving. Enige opmerking over de kamer is dat de silicone in de douchecabine niet proper was, die zou opnieuw moeten opgespoten worden. Voor de rest vonden wij de kamer echt top.

Zwembad: het zwembad is mooi aangelegd en vormt één geheel met de aangelegde tuin. Het water was erg schoon, en bevatte niet te veel chloor. Er zijn voldoende ligstoelen aanwezig om zelfs in het hoogseizoen altijd plek te hebben. Schone badlakens krijg je van het hotel bij elk bezoek aan het zwembad. Het zwembad was ook groter dan het leek op de foto's. Als je hier enkele dagen tot rust wil komen, is de omgeving van het zwembad echt een rustpunt. Het zwembad heeft ook een bar (waar gelukkig bijna geen muziek gespeeld wordt) waar je drank en eten kan bestellen, tegen opnieuw hoge prijzen. 5 EUR voor een blikje cola, 12 EUR voor een cocktail is aan de hoge kant vinden wij.

Eten: je kan 3 maaltijden per dag gebruiken in het hotel, het eten is erg verzorgd. Houd er wel rekening mee dat het ontbijt niet in de kamerprijs vervat zit, en dat dit ook niet zo duidelijk staat aangegeven op de website. Dit vonden wij een beetje misleidend. Bovendien is het ontbijt niet bepaald goedkoop, 18 EUR pp. Voor kleine eters zoals wij, is dat een dure zaak. 's Middags hebben we niet gegeten in het hotel, we waren vaak op stap, en hebben eten gekocht in de plaatselijke winkeltjes van Saint Paul de Vence. De kaart voor het diner / avondeten vonden wij nogal beperkt, zeker als je hier een week lang elke avond zou eten, heb je het na enkele dagen wel gezien. Al is de tapas-formule echt wel een aanrader en lekker.

Andere:
Het hotel heeft ook een gratis fitness ruimte met diverse toestellen. Je kan ook diverse lichaamsmassages en verzorgingsbeurten boeken in de spa/wellness, tegen betaling uiteraard. Wij hebben hier geen gebruik van gemaakt, dus hier kunnen we verder niets over zeggen.

Opmerkingen:
Ondanks de vele positieve punten, hadden wij ook enkele opmerkingen. Eerst en vooral hebben wij ons af en toe gestoord aan de kleine kinderen van medebezoekers. Wij hebben zelf ook kinderen dus we spreken uit ervaring. Buiten het zwembad zijn er amper faciliteiten voor kleine kinderen, met als gevolg dat de kinderen bijna een hele dag in het water spelen, waardoor de rust aan het zwembad helemaal verdwijnt. Zeker als er dan gezinnen met baby's zijn die dan geregeld huilen, is alle charme snel weg. Eigenlijk vinden wij dit hotel uitermate geschikte voor koppels die in alle rust willen genieten en die daarvoor willen betalen. Volgens ons zou het hotel beter gericht kiezen om dit doelpubliek specifiek aan te trekken en te verwennen, maar daarvoor zou het de keuze moeten maken om geen kleine kinderen toe te laten.
Verder, zoals eerder vermeld, zou het duidelijker op de website moeten aangegeven zijn dat het ontbijt niet inbegrepen zit in de kamerprijzen. Voor 2 personen moet je dus 36 EUR per dag extra rekenen bij de kamerprijs.
Nog 2 kleinere opmerkingen: in de tuin zijn ook diverse lounge-zetels en tafeltjes ter beschikking van hotelgasten om in alle rust te genieten van een boekje of uit te rusten onder de mooie parasols. Alleen worden de zeteltjes en de tafeltjes niet schoon gemaakt, waardoor er wijnflessen, lege pakjes sigaretten of zelfs gewoon vuil op de zetels achter blijft. En tenslotte vinden wij dat vrouwelijk personeel in het restaurant (en dus eten brengen voor de gasten of het ontbijt klaar zetten) hun lange haren niet los zouden mogen dragen, om hygiënische redenen.

Eindoordeel:
Positieve punten
- toplocatie, stijlvol retro-hotel
- genieten in alle rust
- kamers en zwembad schoon en dik in orde
- klantvriendelijk personeel

Minpunten
- ontbijt niet inbegrepen in de kamerprijs, en duur
- onderhoud en schoonmaak van de lounge-zetels in de tuin
- kleine kinderen zijn ook toegelaten, hetgeen de rust die je misschien zoekt zou kunnen beïnvloeden

Kamertip: Vraag een luxe kamer aan de tuinzijde, wat verderop gelezen van het zwembad, kamernummers 201 t/m 208.
Datum van verblijf: augustus 2015
Beoordeeld op 1 september 2013

Dit bijzonder aangenaam hotel heeft al onze verwachtingen overtroffen. Dit gerenoveerd conferentiegebouw uit de jaren 70 , gelegen tusen de pijnbomen en cipressen en op een boogscheut van de Fondation Maeght is een echt tophotel. Het is er bijzonder rustig met omzeggens geen storende geluiden in de verzorgde kamers waar een topbed je een diepe slaap bezorgd. De Spa, het zwembad, een klein maar welvoorziene fitness, pingpongtafel en petanque baan geven je alle mogelijkheden om je te ontspannen. Het restaurant met mooie designmeubelen heeft verrassend lekker eten voor een hotel. Het ontbijt neem je buiten onder een grote tent. Het personeel is heel vriendelijk en zeer gedienstig. We verbleven enkele dagen extra omdat we zelden zo' n aangenaam hotel hebben gevonden. Een echte aanrader!

Datum van verblijf: augustus 2013