“Vreselijk slechte ervaring, absoluut geen aanrader.”
Beoordeling van Vélib' Paris

Vélib' Paris
Geclassificeerd als nr. 137 van 164 Outdooractiviteiten in Parijs
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: 2-3 uur
30 mei 2018 beoordeeld

NIET DOEN! Het zou zo mooi kunnen zijn. Nadat we ons aangemeld hadden voor een dagpas waarvoor we 5 euro per fiets moesten betalen via onze creditkaart moest het mogelijk zijn om een fiets te pakken. Daarnaast zouden we de huur naar rato van het aantal gebruikte uren moeten betalen. Helaas het systeem liet ons in de steek en de inlogschermen waarmee we ons moesten aanmelden van de fiets lieten steeds een verbodsbord zien, het was dus absoluut niet mogelijk om ons aan te melden bij de fiets en een fiets te pakken. Een Parijzenaar die ons te hulp schoot vertelde dat het systeem aanvankelijk goed werkte, maar dat sinds een wijziging van de provider het een puinhoop is. Wel is de 5 euro voor de dagpas afgeschreven na onze thuiskomst.

6 november 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Ik wilde niet meer met de metro steeds snapshots van Parijs zien als een vis die steeds even de oppervlakte van het water bereikt en dan weer diep wegduikt. Ik wilde surfen op dat oppervlak, op de golven. Wat een feest om door Parijs te fietsen. Heerlijk 's avonds over de Place Vendôme alle remmen eraf. Check wel even of er bij een inleverpunt genoeg fietsen staan. Want toen ik verder wilde, stonden er opeens geen fietsen meer.

5 november 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Dit systeem werkt super. Op internet boek je voor 1.70 euro een kaartje. Je voert de code vervolgens in bij de zuil op.straat en je gaat fietsen. Als je binnen een halfuur je fiets weer bij een zuil inlevert, kost het je niets! Fietsen is Parijs ontdekken op z'n Hollands. Er zijn steeds meer fietspaden. Wij ontdekten vandaag per fiets de buitenwijken in de zuidkant van de stad.

26 september 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

We hebben fietsen gebruikt voor ons 24uurs verblijf in Parijs. We hadden dut al een paar keer eerder gedaan tijdens andere bezoeken aan de metropool. Op zich een heel leuke manier van transport.

Deze keer is een bijzonder slechte ervaring geweest. De kwaliteit van de fietsen was slecht. Zadel zakte steeds naar beneden. We hebben fietsen gewisseld bij een ander station.

De rekening voor het gebruik was dit keer bizar hoog. €38,70 en €43,70 voor wen paar keer gebruik in deze 24u in Parijs.
We hebben de fietsen steeds in een behorend station geplaatst. De organisatie zegt niks te kunnen doen. Je moet zelf maar kijken of wen fiets goed is of niet. Een zadel probleem merk je pas als je er op fietst. Bijzonder klantonvriendelijk te woord gestaan. Terwijl wij netjes hebben aangegeven wat de feiten waren.

Bekijk meer beoordelingen
15 augustus 2016 beoordeeld

In heel Parijs kom je ze tegen, de grijze stadsfietsen. Met een dagkaart van € 1,70 (abonnement) kun je in principe de hele dag touren. Mits je de fiets binnen 30 minuten weer in een van de klemmen zet. Fiets je langer dan is het nog steeds goedkoop, ik geloof € 1,- per half uur.
Een goed alternatief voor als je even niet wilt lopen, maar toch wel de stad wilt zien.

Reizigers die Vélib' Paris bekeken, bekeken ook

Parijs, Ile-de-France
Malakoff, Hauts-de-Seine

In Vélib' Paris geweest? Deel je ervaringen!