“De bootbus”

Van tevoren boeken
Meer info
US$ 20,14*
Vanaf
Hop-on hop-off sightseeingcruise op de Seine in ...
Geclassificeerd als nr. 168 van 587 Tours in Parijs
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Prijs: Ja
Aanbevolen duur van bezoek: 1-2 uur
Nuttige informatie: Parkeergelegenheid kinderwagens, Activiteiten voor jonge kinderen
16 juni 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Heel handig zo'n hop-on hop- off boot. Tegelijk varen over de Seine en uit/in kunnen stappen bij een aantal bekende touristische trekpleisters. Boten varen met korte tussenpozen dus wachten op de volgende boot duurt nooit lang. Boten zijn eenvoudig te betreden. Om bij de boot te komen moet je altijd van een trap ge ruik malen. Bij heet weer zoals wij hadden is de hoeveelheid schaduw aan boord zeer beperkt.

15 oktober 2016 beoordeeld

Wij beginnen een trip door een grotere stad (Londen, Gent, Venetie) graag met een boottochtje : je krijgt meteen een goed overzicht van wat de stad met zo'n rivier in het midden te bieden heeft en je doet een stuk openbaar vervoer om naar de andere kant van de stad te komen, bovengronds (zien!) en in een relaxte manier. Jammer dat we bijna een half uur in de rij moesten bij Eiffeltoren voor ons kaartje (17 euro kun je de gehele dag op en af) en toen nog eens half uur moesten wachten tot de boot ging (we zaten net buiten de hoogseizoen-dienstregeling). Voordeel daarvan was dat we praktisch als eersten (na een veiligheidscheck) aan boord gingen en een mooi plaatsje konden bemachtigen. We voeren heerlijk in het zonnetje langs Musee d'Orsay, Notre Dame, Jardin des Plantes weer terug de Seine in westelijke richting en stapten uit bij Hotel de Ville. Jammer dat er aan boord geen drankje te krijgen is, want het tochtje duurde toch zo'n 3/4 uur en op een warme dag zou een koel drankje enz.....
We hadden al gepland dat we 's avonds rond 20.00 uur bij Notre Dame weer zouden opstappen om de noordelijke oever langs Louvre, Trocadero, Pont Neuf etc. in de mooie verlichting en bij zonsondergang te kunnen bekijken. Deze boot was best een beetje vol (de 1 na laatste) met veel jengelende kinderen en mensen die het prachtige Parijs-by-night aan zich voorbij lieten gaan en alleen maar bezig waren met selfies.

25 augustus 2016 beoordeeld

Een boottocht over de Seine hoort echt bij een bezoek aan Parijs. Er zijn meerdere bedrijven, maar Batobus was voor ons de beste keus. Voor twee dagen betaal je als student slechts 13 euro, normale tickets kosten 19 euro. Je kunt opstappen bij 9 haltes langs de Seine, waaronder de Eiffeltoren en het Louvre. De boot vaart met een goede snelheid, maar zeker niet te langzaam. Dit was voor ons eigenlijk een alternatief voor het OV. De kapitein wordt bijgestaan door een assistent die de mensen aan boort helpt. Tassen werden gecontroleerd, iets wat logisch is in deze tijd, maar verder was het erg toegankelijk. De haltes zijn strategisch geplaatst, maar wel erg jammer dat de boten maar 1 kant op varen. Als je dus bij de Eiffeltoren opstapt, moet je zoveel haltes wachten totdat je bij het Louvre bent. De andere kant op zou het slechts 2 haltes zijn. Dit is natuurlijk wel weer begrijpelijk in verband met de veiligheid, de Seine wordt al druk bevaren! Leuke manier van transport, qua prijs echt een aanrader!

24 augustus 2016 beoordeeld

Na onze positieve ervaring in Copenhagen/Denemarken waren we op zoek naar een verplaatsing - openbaar vervoer - over/op de rivier, in dit geval de Seine. Dit vonden we in Parijs in Batobus terug .Voordeel : betaalbaar, abonnementen over verschillende dagen mogelijk voor weinig meerkost (!), hop on & off. Ze varen zeer frequent en de hele dag van 10u tot 21u30 (laatste vertrek aan de Eiffeltoren) : de stopplaatsen zijn in één beweging bezienswaardigheden. Nadeel (?) ; geen gids en geen wc aan boord. DIt laatste is misschien inderdaad een nadeel maar op bussen van De Lijn of Tec, MIVB zijn ook geen wc's aanwezig. Moe van het wandelen ? Je kan met de Batobus een rondvaart van circa 1,5u maken ; je doet alle stopplaatsen aan ; opstappen aan Musee d'Orsay en afstappen aan de Eiffeltoren ... . Wij hebben 2 dagen gebruik gemaakt van de Batobus. Met dank aan de Security, Police, Gendarmerie en Leger ; duidelijke aanwezigheid en enig mogelijk antwoord op de terreurdreiging. Ik bedank ze altijd wanneer ze onze tassen en rugzakken controleren :-) !!!

Bekijk meer beoordelingen
24 augustus 2016 beoordeeld

Parijs eens anders zien, vanaf de Seine, wat tevens minder vermoeiend is voor kleinere kinderen. Je kan in- en uitstappen wanneer je wilt en betaalt 1x voor een hele dag. Super!

Reizigers die Batobus bekeken, bekeken ook

Parijs, Ile-de-France

Parijs, Ile-de-France

In Batobus geweest? Deel je ervaringen!