“Een goedkoop alternatief voor de rondvaarten en verplaatsingen ; hop on/off”
Beoordeling van Batobus

Batobus
Van tevoren boeken
Meer info
US$ 20,21*
Vanaf
Hop-on hop-off sightseeingcruise op de Seine in ...
Geclassificeerd als nr. 168 van 609 Tours in Parijs
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Prijs: Ja
Aanbevolen duur van bezoek: 1-2 uur
Nuttige informatie: Activiteiten voor jonge kinderen, Parkeergelegenheid kinderwagens
24 augustus 2016 beoordeeld

Na onze positieve ervaring in Copenhagen/Denemarken waren we op zoek naar een verplaatsing - openbaar vervoer - over/op de rivier, in dit geval de Seine. Dit vonden we in Parijs in Batobus terug .Voordeel : betaalbaar, abonnementen over verschillende dagen mogelijk voor weinig meerkost (!), hop on & off. Ze varen zeer frequent en de hele dag van 10u tot 21u30 (laatste vertrek aan de Eiffeltoren) : de stopplaatsen zijn in één beweging bezienswaardigheden. Nadeel (?) ; geen gids en geen wc aan boord. DIt laatste is misschien inderdaad een nadeel maar op bussen van De Lijn of Tec, MIVB zijn ook geen wc's aanwezig. Moe van het wandelen ? Je kan met de Batobus een rondvaart van circa 1,5u maken ; je doet alle stopplaatsen aan ; opstappen aan Musee d'Orsay en afstappen aan de Eiffeltoren ... . Wij hebben 2 dagen gebruik gemaakt van de Batobus. Met dank aan de Security, Police, Gendarmerie en Leger ; duidelijke aanwezigheid en enig mogelijk antwoord op de terreurdreiging. Ik bedank ze altijd wanneer ze onze tassen en rugzakken controleren :-) !!!

24 augustus 2016 beoordeeld

Parijs eens anders zien, vanaf de Seine, wat tevens minder vermoeiend is voor kleinere kinderen. Je kan in- en uitstappen wanneer je wilt en betaalt 1x voor een hele dag. Super!

30 juli 2016 beoordeeld

Handige en leuke manier om van de ene bezienswaardigheid naar de volgende te gaan over de Seine. Wil je een rondvaart met een gids, boek dan een andere. Ook is er geen toilet op de Batobus. De route is echter exact hetzelfde met het voordeel dat je er tussentijds af kunt, iets kunt bezoeken en vervolgens weer verder kunt varen.

17 mei 2016 beoordeeld

Dit is een hele prettige manier om Parijs op een andere manier te verkennen. Je ziet een aantal hoogtepunten vanaf het water.

Bekijk meer beoordelingen
22 februari 2016 beoordeeld

Als je maar kort in Parijs bent, gebruik maakt van het openbaar vervoer en toch veel van de Parijse highlights wil zien, is dit de absolute aanrader! Je kunt met een dagkaart onbeperkt gebruik maken van deze hop-on, hop-of boot voor slechts 16 euro.
Hiervoor krijg je niet alleen een rondvaart op de beroemde rivier (deze duurt ononderbroken ongeveer 1,5 tot 2u), ook heb je stops aan maar liefst 9 must-sees van Parijs, namelijk Tour Eiffel, Musee d'Orsay, Saint Germain des Près, Notre-Dame, Jardin des Plantes, Hôtel de Ville, Louvre, Champs-Elysees en Beaugrenell.
De boot is bijna volledig opgebouwd uit glas. Daardoor kan je ook op een regenachtige dag nog prima genieten van de vele uitzichten, de bruggen en op een alternatieve manier van bezienswaardigheid tot bezienswaardigheid reizen zonder natte kleren of pijnlijke voeten. Aanrader! Ook zeer geschikt voor kleine kinderen die nog geen kilometers zelfstandig kunnen wandelen.

Reizigers die Batobus bekeken, bekeken ook

Parijs, Ile-de-France

In Batobus geweest? Deel je ervaringen!