“Een oase van rust”

Nuttige informatie: Toiletten
Attractiegegevens
Nuttige informatie: Toiletten
25 juli 2016 beoordeeld

De grote moskee is de tweede grootste van Europa, IN een grote lawaaierige stad is dit een rustpunt midden in de stad, mooi aangelegde tuinen. De muren versierd met mozaïek . Doet een beetje moors aan. Er is een grote gebedsruimte, niet toegankelijk voor toeristen. De moskee is niet toegankelijk op vrijdag.langs de andere kant van de moskee is een cafetaria, een restaurant en hamam.

24 september 2015 beoordeeld

Een mooi gebouw vlakbij de Jardin des Plantes. Eenvoudig aan de buitenkant maar wat een mooie binnenkant. De kleurrijke tegeltjes in symetrische vormen tot in de kleinste details. Een oase in de stad, goedverzorgde tuinen....

6 juli 2014 beoordeeld

De moeite waard om te bezoeken. Zeer mooie tuinen en zeer aangename restaurant waar je thee kunt nemen om een super leuke terras. Le dépaysement en plein coeur de Paris!

4 december 2013 beoordeeld

De moskee mochten wij om onduidelijke redenen niet in. Het was geen vrijdag. Een meneer begon vanuit het kaartverkoophokje hard Non! Non! te roepen zodra wij maar één voet onder de poort door hadden gezet. OK, graag of niet.

Het bijbehorende restaurant is echter een aanrader. Lekker eten, en neem als toetje vooral wat taartjes van het plateau. Fantastisch!

7 oktober 2013 beoordeeld

Meestal bezichtigen we kerken in Frankrijk, maar de moskee op de Rive Gauche van Parijs is de moeite van een bezoek waard. Het gebedshuis uit de jaren twintig van de vorige eeuw, met veel mozaïek, arabesken en meerder binnentuinen, begint wel wat te vervallen. Annex een theehuis, met muntthee, zoete hapjes, maar ook tajines met lamsvlees. De hamam hebben we niet bezocht. Er is een arrangement te nemen met een bezoek aan de hamam, een tajine met daarna een kopje thee met baklava. Ga ik volgend bezoek zeker doen.

Reizigers die Mosquée de Paris bekeken, bekeken ook

In Mosquée de Paris geweest? Deel je ervaringen!