“Interessant”

Musee Carnavalet - Histoire de Paris
Geclassificeerd als nr. 83 van 1.268 dingen om te doen in Parijs
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Prijs: Nee
Aanbevolen duur van bezoek: Meer dan 3 uur
28 september 2015 beoordeeld

Het museum bestaat uit twee delen, een permanent gedeelte over het ontstaan van de stad Parijs waarvoor de toegang gratis is en een gedeelte voor wisselende tentoonstellingen(=betalend).

8 augustus 2015 beoordeeld via mobiele applicatie

We bezochten dit museum vroeger al eens en kwamen nu terug voor de interessante tentoonstelling 'Napoléon et Paris: rêves d'une capitale' die loopt van 8 april t.e.m. 30 augustus. 200 jaar na de val van het Eerste Keizerrijk toont deze uitstekende tentoonstelling hoe Napoleon Parijs wilde uitbouwen tot de mooiste en grootste stad ter wereld: een waardige hoofdstad voor zijn keizerrijk. Voorwerpen, uniformen, plannen, ... geven een goed beeld van het leven onder Napoleon. De info is grotendeels in het Frans (gedeeltelijk ook in het Engels): heel bevattelijk en interessant.
We liepen er enkele uren geboeid rond: een aanrader.
Voor de gekende vaste collectie van het museum hadden we deze keer geen tijd: maar ook die collectie is en blijft de moeite waard.

21 juli 2015 beoordeeld

In dit museum vind je stukken uit verschillende periodes in de geschiedenis van Parijs/Frankrijk. Grappig is dat oud en minder oud afgewisseld word. Leuk dat er naast schilderijen/ kunst, ook kamers van bekende personen in de Franse geschiedenis te zien zijn. Je kunt het museum gratis bekijken en nu loopt er ook een betaalde expositie over Napoleon, deze is betaald

2 maart 2015 beoordeeld

Het gratis toegankelijke museum in de Marais geeft een mooi overzicht van de Parijse geschiedenis. Vlak bij de ingang zijn er enkele indrukwekkende maquettes. Verder zijn er heel veel schilderijen te bewonderen. Opvallend vond ik de voorgevel van een parfumerie. Bezoek waard.

27 juni 2013 beoordeeld

Een beetje onbekend maar heel interessant is het Museum Carnavalet in het 3de arrondissement Rue de Sévigné 23 in Parijs. Je vindt er heel prachtige schilderijen en allerhande voorwerpen zoals oude uithangborden uit het oude Parijs, meubilair van bekende schrijvers, enz. Ook het gebouw zelf is al de moeite voor een bezoek. Je kan het gemakkelijk bereiken via de metrolijn 1 station St Paul.

Reizigers die Musee Carnavalet - Histoire de Paris bekeken, bekeken ook

In Musee Carnavalet - Histoire de Paris geweest? Deel je ervaringen!