“prijskwaliteit zeer slecht”
Beoordeling van Le Bocal Restaurant

Le Bocal Restaurant
Geclassificeerd als nr. 27 van 523 Restaurants in Reims
28 september 2017 beoordeeld

Dit restaurant aanbevolen via tripadvisor recensies en anderen.
Kwamen voor lunch, niet gereserveerd. Alle tafels waren gereserveerd bij aankomst, Maar wel nog 2 tafels beschikbaar, weggestopt onder de kapstok en bij de koelkast.
Maar vooruit we lieten ons verassen.
Menu was er niet.Alles a la carte.
Oesters als voorgerecht waren goed, zoals een verse oester moet zijn.
Begeleid met een glas champagne van het huis Tarlant.Perfekte combinatie.
Als hoofdgerecht, keuze gemaakt uit verse tong met een aardappelpuree voor mijn tafelgenoot.
Mezelf een tarbot met ook aardappelpuree.
Tong en tarbot waren mogelijk gekookt of gestoomd.Waren hoe dan ook niet goed schoongemaakt.Vreselijk om te zien!
Tarbot was niet van de graad te krijgen, dus te rouw.Opmerking hierover gemaakt aan bediende, deze nam bord zonder excuses mee en kwam terug met een paar gefileerde stukjes tarbot op het bord.Dit alles zonder uitleg. Beschamende vertoning
Met de vraag om een half flesje wijn, werd een hele fles, voor minder dan de helft in een caraf gegooid.
Tot overmaat van ramp nog een dessert, frambozen ijsje, verpakt in een kartonnen doosje. Met de smaak, hoe kan het anders van karton.
Prijs: 3 oesters € 10, tong €28,tarbot €34,ijsje € 8.
2 zogenaamde gereserveerde tafels bleven gehele middag onbezet!
Beschamend en zonde van je geld. Dus voorbij lopen!!!

Datum van bezoek: september 2017

28 september 2017 beoordeeld

Een heerlijk beetje trendy fris visrestaurantje achter de winkel. Fruits de mer gegeten, gewoon het verste en beste mogelijk. Leuk is dat je het aantal oesters, garnalen, 1/2 krabben, langoustines, enz. enz. zowat per stuk kunt bestellen. Zeer betaalbaar. Heel goede kwaliteitswijn die dan wel zijn prijs kost. Hadden we zo’n zaak hier maar !!

Datum van bezoek: september 2017
28 mei 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Als visliefhebber kan je hier je hart ophalen. Je kunt als vooraf verschillende soorten oesters, garnalen of St Jacobs schelpen nemen. Maar ook verschillende soorten tartaar. Wij kozen voor de zalmtartaar (klein) maar is ook als diner te bestellen. En 2x 3 oesters, deze waren echt heel erg goed. De oesters kan je ook gegratineerd bestellen maar wij kozen voor de verse.
Verder is een de keuze aan dagverse vis. De vis was goed bereid. Wij hadden één gerecht met de salade besteld. Deze was goed, maar de wolgroenten vielen erg tegen. Veel te lang gewokt waardoor deze slap en smaakloos waren.
Qua dessert best wat keuze. De pannacotta was slap en niet bijzonder. De soes met aardbeien waren ok. Neem liever nog een extra tartaar of setje oesters want deze zijn vele malen lekkerder!! Dus zeker een aanrader maar richt je op de zeevruchten en vis.

Datum van bezoek: mei 2017
28 juli 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Een adres om naar terug te keren. Heerlijk geluncht voor een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding. 3 verschillende gegratineerde oesters, sardientjes met zeewierboter, rog met kappertjesboter. Allemaal perfect bereidt. Volgende keer gaan we voor de enorme keuze aan verse schaal- en schelpdieren!

Datum van bezoek: juli 2016
11 november 2015 beoordeeld

Laten we afspreken dat we deze ontdekking tussen ons houden, want zodra teveel mensen hier over de vloer komen, is er voor ons geen plaats meer.

Dit restaurant ligt goed verscholen achter een viswinkel. De versheid is duidelijk zichtbaar in de winkel en laat zich proeven in het piepkleine restaurant achterin. Door het beperkt aantal tafels is de bediening zeer persoonlijk en kan de chef zich concentreren op elke schotel. Vers, zeer vers. Zo is dat.

Hier komen we zeker terug. Tenminste als er plaats is.

Datum van bezoek: november 2015

In Le Bocal Restaurant geweest? Deel je ervaringen!